En directe
Ple del Congrés
Hasél ressona al Congrés
Albert Botrán reprodueix des de la tribuna d’oradors un fragment d’un tema del raper per denunciar la seva detenció
El diputat de la CUP denuncia que es detingui un cantat per “delictes d’opinió” com a “a les més trista de les dictadures”
El diputat de la CUP Albert Botran ha fet sonar al Congrés dels Diputats una cançó del raper Pablo Hasél per denunciar la seva detenció aquest matí a Lleida.
A l’inici de la seva intervenció en el debat sobre la llei d’igualtat de tracte, l’anomenada llei Zerolo impulsada pel PSOE, Botran ha reproduït un fragment d’un tema del raper lleidatà des del seu telèfon mòbil.
“Crec que era necessari que si es parla d’una llei sobre drets fonamentals, es parli que a l’Estat espanyol avui entra a la presó un cantant, com a la més trista de les dictadures”, ha argumentat el diputat cupaire.
Botrán ha subratllat que Hasél ha estat empresonat “per delictes d’opinió” i ha demanat als diputats que “no s’escudin darrere els jutges”. “Aquesta cambra té responsabilitats perquè avui en dia encara existeixi el delicte d’injúries a la corona o el d’enaltiment del terrorisme” , ha denunciat. Segons ell, aquest darrer delicte s’ha “instrumentalitzat per a la persecució ideològica”. “Des que ETA ha deixat l’activitat s’han incrementat les sentències per enaltiment del terrorisme”, ha constatat. “Quan no hi ha sentències per pertinença a banda armada es dispara la persecució pel que anomenen enaltiment del terrorisme”, ha insistit.
Per Botran, “això també és discriminació ideològica”.
Podeu seguir en directe la resta del plenari al digital: