Política

La mobilitat i l’aparcament centren el ple de Lloret

El govern tomba la idea de Cs per crear pàrquings dissuasius als accessos, però admet que pensa alternatives per a l’estiu del 2022

Les tarifes de bus o les places per a discapacitats també generen debat

La mobilitat, des de diferents fronts, va centrar el debat en un ple de Lloret sense punts transcendentals, però present com a fil conductor. Des del debat sobre l’aprovació definitiva de la tarifa turística de bus de 5 euros per trajectes il·limitats durant 24 hores, fins a la petició de Cs –desestimada pel govern però amb suport de tots els edils de l’oposició– de buscar aparcaments dissuasius a l’extraradi del municipi amb busos llançadora per evitar els embussos del juliol i l’agost.

Des de l’executiu local, el regidor de Mobilitat, Cristian Fernández, va argumentar que no podien “votar a favor d’una cosa que ja s’està fent”, i va posar com a exemples els aparcaments redirigits sobre la marxa al Grand Palace i l’avinguda Vila de Tossa –on van rehabilitar places fins ara reservades a busos que no han arribat–, o Fenals. Des de Cs, Jordi Hernández va preguntar “on posaran els busos l’any vinent”, si es manté la tònica interna de desplaçar-se en cotxe i no marxar lluny, però tornen a activar-se operadors europeus. I amb els comuns, el PSC i Força Lloret van coincidir a reactivar el debat sobre el pla de mobilitat sostenible (Pemus), i oferir consens per debatre accions.

Tot i tombar la moció, l’alcalde, Jaume Dulsat, va insistir que estan “estudiant habilitar altres espais públics i privats menys cèntrics”, o un “pàrquing amb reserva per a llargues estades en origen”. Però des de l’executiu de JxLloret, ERC i els regidors exsocialistes no adscrits dubten que els busos llançadora siguin la solució. I Dulsat recordava que potser l’any vinent tornaran a tenir autocars que garanteixen estades d’entre 7 i 14 nits, que poden sortir més a compte que les 2 o 3 que s’hi estan visitants de proximitat en cotxe.

El debat del bus

El ple també va abordar un debat sobre la flexibilització de places per a persones amb discapacitat, que el govern va deixar com estaven. I respecte a la tarifació del bus, també va votar a favor de tramitar l’aprovació final de la tarifa turística sense la introducció de les al·legacions que Cs feia per preveure transbordaments més flexibles.

Des dels comuns, Miguel Gracia es va queixar que s’aprovi una tarifa perquè es comenci a prestar l’estiu vinent, i els tanquessin la porta a proposar noves modificacions en les ordenances fiscals, que es debatran a l’octubre. Però el govern va defensar que aquests canvis, igual que la tarifa reduïda per a estudiants, que demanava Francesc Pastor (PSC), suposarien alterar econòmicament la viabilitat del contracte.

En la sessió sí que es va aprovar amb més consens la moció dels comuns per instar els bancs que mantinguin serveis i oficines. Només hi va votar en contra Cs, tot i que el text, afectat per diverses esmenes, va acabar sent objecte de l’enuig de Gracia, empleat de Correus i absent per aquest fet en la votació final, després que els grups de l’executiu hi introduïssin també el servei de l’empresa pública postal.

1,275
milions
de vehicles van circular per Lloret durant el mes d’agost, segons les dades municipals.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia