La Generalitat obre un expedient a Siemens per l'avaria del metro
TMB no sap quan tornaran a funcionar amb normalitat les línies 9 i 10, les més noves i automatitzades de Barcelona
La direcció general de Transport Terrestre (DGTT), a través de l'empresa pública IFERCAT, ha obert aquest dijous un expedient informatiu per aclarir les causes de l'avaria que afecta les línies 9 i 10 del metro. La Generalitat ha demanat a Siemens, empresa responsable del sistema regulació automàtica dels trens, que aporti les dades del problema informàtic que està impedint el bon funcionament de la L9 i la L10.
El govern recorda que, des del primer moment en què es va detectar la incidència, s'ha requerit a Siemens que realitzi "l'esforç necessari" per tal de restablir al més aviat possible la circulació de les dues línies afectades per segon dia per aquests problemes tècnics.
Per segon dia consecutiu, les línies 9 i 10 del metro de Barcelona han tornat a patir una avaria i funcionen amb interrupcions en alguns trams. En el cas de la línia 9, que enllaça la Sagrera i Can Zam, els combois no circulen entre les estacions d'Onze de Setembre i Fondo. I la línia 10, que uneix la Sagrera i Gorg, està interrompuda entre Onze de Setembre i la Salut. En tots dos casos s'ha habilitat un servei d'autobusos per cobrir el trajecte entre els trams afectats. La DGTT i TMB no tenen cap previsió sobre quan es podrà reprendre totalment el servei, i lamenten les molèsties que aquesta incidència està produint als afectats.
D'altra banda, la DGTT i TMB volen deixar clar que, des del mes de gener, les línies automàtiques de metro de Barcelona han patit aturades en algun tram un total de 1.472 minuts, dels més de 210.420 minuts que acumulen en funcionament. Això representa que les línies L9 i L10 han estat en funcionament el 99,3% del total del seu temps d'operativitat, i des de la posada en marxa del tram entre Sagrera i Bon Pastor s'han reduït les incidències substancialment. Aquestes dades són similars a la de la resta de línies.