Política

ERC proposa reformar l’administració parlamentària per recuperar la “confiança” de la ciutadania

El grup parlamentari republicà també veu necessari que el Govern impulsin una millora del sistema de funció pública

El grup par­la­men­tari d’Esquerra Repu­bli­cana (ERC) pre­sen­tarà una moció, al pro­per ple, per pro­po­sar al Par­la­ment una reforma i moder­nit­zació de l’admi­nis­tració pública, “amb una clara volun­tat de canvi”. Un dels punts del text pro­posa la reforma de l’admi­nis­tració par­la­mentària i del seu règim de govern inte­rior “basant-se en l’exem­pla­ri­tat, l’eficiència, la trans­parència i el ser­vei a la ciu­ta­da­nia”. El text arriba després del debat públic sobre la trans­parència al Par­la­ment arran del cas de les llicències per edat. “Neces­si­tem recu­pe­rar la con­fiança de la ciu­ta­da­nia als ser­veis públics; la prin­ci­pal eina exi­geix empo­de­rar els ser­vi­dors públics, són la baula que garan­teix aquesta trans­for­mació”, defensa la dipu­tada Jor­dina Frei­xa­net.

Per això, la moció demana al Par­la­ment que insti al Govern perquè con­tinuï avançant en la tra­mi­tació de l’avant­pro­jecte de llei d’ocu­pació pública cata­lana, per defi­nir un model propi de la funció pública a Cata­lu­nya. L’objec­tiu d’aquesta pro­posta és “rejo­ve­nir plan­ti­lles i reduir la tem­po­ra­li­tat”, també, “garan­tir la selecció de ser­vi­dors públics estàndards de pro­ce­di­ment, d’ava­lu­ació i de cer­ti­fi­cació”.

Entre altres punts, els dipu­tats repu­bli­cans por­ten a debat par­la­men­tari que la Gene­ra­li­tat impulsi un model cen­trat en el talent que sigui orga­nit­zat de forma inte­gral i con­sis­tent. A més, es vol que l’Escola d’Admi­nis­tració Pública de Cata­lu­nya, mit­jançant la seva nova llei, hi tin­gui un paper cen­tral.

Final­ment, el grup repu­blicà demana a la cam­bra que insti a la Gene­ra­li­tat a con­ti­nuar tre­ba­llant en la inter­na­lit­zació de la cul­tura del bon govern entre els ser­vi­dors públics, mit­jançant el des­ple­ga­ment del Codi Ètic del Ser­vei Públic de Cata­lu­nya i la reno­vació del Comitè Asses­sor d’Ètica Pública.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia