Pels comuns, fer més ferrocarrils a Girona és prioritari
Posen els nous projectes cap a la Costa Brava, Banyoles i Olot com a condició per aprovar el pressupost de la Generalitat
El pacte entre la portaveu dels comuns, Jéssica Albiach, i el president de la Generalitat, Pere Aragonès, per al pressupost de la Generalitat preveu, en el cas de la demarcació de Girona, la petició que s’accelerin els tràmits per generar alternatives ferroviàries entre la Costa Brava i la capital gironina, i també el projecte de connexió amb tren a Olot a través del Pla de l’Estany.
El diputat David Cid creu que “el govern no pot fiar la iniciativa del ferrocarril exclusivament a la inversió estatal”, i que Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) hauria d’agafar “protagonisme” en les noves línies gironines o “com a operadora de serveis regionals del TAV” entre Figueres i Lleida, per millorar freqüències.
L’altra reivindicació és la integració tarifària de transport públic a tot Catalunya que beneficiés comarques ara excloses, com ara el Baix Empordà o la Garrotxa.
La Selva Marítima
Per Cid, una altra de les condicions que demanen a ERC és un estudi de mobilitat a la Selva Marítima per millorar la connexió entre Lloret i Blanes. “Que no es faci la C-32 com s’havia plantejat va ser una bona notícia, però alguna cosa s’ha de fer”, en forma de carril bus o tren lleuger.
En paral·lel, els comuns reclamen solucions per millorar la connexió de Lloret amb Tossa i Vidreres, on la C-63 té elevats índexs d’accidentalitat. I una partida de 5 milions d’euros per fer les obres de reforç de la xarxa viària del Baix Ter.
Entre la resta de condicions generals per al conjunt de Catalunya, Cid esmenta el pla de reforç de Salut, per agilitar les visites a l’atenció primària, i també obres pendents en centres educatius, entre les quals esmenta l’institut escola de Sant Joan de les Abadesses.