Política

Unió Europea

L’H2Med arribarà a Alemanya després d’un acord a quatre amb Espanya, França i Portugal

El futur corredor entre Barcelona i Marsella subministrarà hidrogen al centre d’Europa

Es calcula que la canonada estarà en funcionament el 2030 i que podrà transportar dos milions de tones d’hidrogen verd l’any

El corredor d’hidrogen que ha d’unir Barcelona i Marsella arribarà fins a Alemanya.

Així ho ha anunciat aquest diumenge el ministeri espanyol per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic en un comunicat coincidint amb la cimera francoalemanya que s’ha celebrat durant la jornada a París, i que ha reunit el president francès, Emmanuel Macron, i el canceller alemany, Olaf Scholz, així com els governs d’ambdós països.

L’acord sobre l’H2Med arriba després de les negociacions a quatre bandes entre Espanya, Portugal, França i Alemanya i no s’ha tancat fins avui diumenge.

El govern espanyol al comunicat calcula que la canonada estarà en funcionament el 2030 i que podrà transportar dos milions de tones d’hidrogen verd a l’any, el 10% del consum de la Unió Europea.

“El 2050 s’estima que el 20 % de tota l’energia a Europa serà hidrogen renovable”, afegeix el ministeri liderat per Teresa Ribera.

A l’acte de cloenda de la cimera francoalemanya Macron també ha anunciat que han decidit allargar l’hidroducte “que gràcies a fons europeus uneix Portugal, Espanya i França, a Alemanya, que serà un soci en la infraestructura d’aquest projecte”.

Macron ha assenyalat que hi ha la “voluntat” de promoure l’hidrogen verd a nivell europeu.

El president francès ha defensat que aquest projecte és més viable que el MidCat, el pla que defensaven originalment Espanya i Portugal per al transport de gas. “El MidCat no era la bona estratègia, que era per transportar gas i que creuava els Pirineus, ara és la bona estratègia, que passa pel Mediterrani”, ha considerat.

França, Espanya i Portugal van acordar en la cimera euromediterrània d’Alacant, el passat 9 de desembre, la construcció d’aquest hidroducte submarí entre Barcelona i Marsella.

Aquest acord permetrà el transport d’hidrogen verd per Europa en un context de recerca d’alternatives a les fonts d’energia contaminants, en moments de crisis per la guerra d’Ucraïna.

El projecte inclou dues infraestructures transfrontereres, una entre Celorico daBeira (Portugal) i Zamora, i una altra submarina, entre Barcelona i Marsella, així com dos eixos troncals.

El macroprojecte, que serà finançat fins al 50 % per fons europeus, permetrà portar hidrogen obtingut amb energies renovables a la UE.



Vanesa Peiró i Royan
Alcaldessa de Mont-ras (JxCat)

“Hem hagut d’apujar taxes després de deu anys”

Mont-ras

Les contradiccions dels laboristes britànics

Londres
política

Sánchez exigeix al Suprem l’aplicació de l’amnistia i Feijóo imputa parcialitat al TC

madrid
política

L’Eurocambra exclou de moment Comín ignorant, com la JEC, la jurisprudència

barcelona
estats units

Kamala Harris superaria Biden en un hipotètic duel electoral contra Trump

barcelona
estats units

L’exalcalde de Nova York Rudy Giuliani queda inhabilitat com a advocat

barcelona
ESTAT FRANCÈS

L’esquerra i Macron retiren més de 200 candidats per frenar Le Pen

BARCELONA

Els policies investigats per càrregues de l’1-O ja demanen l’amnistia

GIRONA
bce

Lagarde: “Estem molt avançats en el camí de la desinflació”

barcelona