Política

JxCat copsa opinions del veïnat lloretenc

Junts per Catalunya de Lloret ha tancat aquest gener el programa Escoltem, iniciativa amb què volien copsar l’opinió de la població per escoltar propostes, idees i crítiques. Nino Gómez, un dels coordinadors de l’equip, explica que bona part dels assistents han coincidit, en especial, que a l’estiu perceben falta de seguretat i brutícia en algunes zones, i assenyalen al mal estat dels carrers com un altre punt feble, amb el deteriorament d’elements urbans que no es reparen prou ràpidament.

Per la seva banda, Esther Robles, una altra coordinadora del programa, diu que el veïnat creu que la millora de la connectivitat de telefonia i xarxa wifi és millorable als comerços. L’alcaldable, Jordi Martínez, ha encapçalat la vintena de trobades celebrades des del setembre, amb més d’un centenar de participants. Les trobades s’han realitzat amb diferents persones de Lloret, coneixedores dels diferents àmbits, seguretat, medi ambient, urbanisme, benestar social, educació, promoció econòmica, turisme, mobilitat, etc.

El resultat de les diferents jornades ha estat molt satisfactori, segons ha valorat Martínez, que creu que hi ha marge per millorar i que més població es pugui guanyar la vida a la població durant tots els mesos de l’any. “El cert és que no ens han sorprès les demandes dels lloretencs i lloretenques. Hi ha la percepció que l’actual govern no ha estat prou atent als interessos dels ciutadans, els quals només volen viure en un municipi on es sentin escoltats, valorats, i on es puguin guanyar la vida 365 dies l’any”.Una altra de les propostes en ferm que han sorgit d’aquestes trobades i que apunta Nino Gómez, és l’elaboració d’un catàleg estètic, no un pla d’usos, per evitar el mal estat d’alguns dels establiments dels carrers de Lloret.Per l’alcaldable, aquest catàleg estètic ha de servir per mostrar una vila més endreçada i atractiva, tant per als veïns i visitants, com per als emprenedors. Cal definir eixos comercials clars que ajudin a desestacionalitzar la temporada turística i atraure públic de proximitat.La suma de sinergies i una estratègia clarament definida ha de servir per allargar la temporada turística. Per Jordi Martinez, Lloret té un potencial que supera de llarg els 4 mesos de màxima ocupació



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia