Élite Taxi demana el vot per al PSC el 28-M
Sobre Colau, li reconeix que “sempre” ha estat amb el sector però li retreu els canvis urbanístic i de mobilitat
La junta directiva d’Elite Taxi, amb el portaveu Tito Álvarez al capdavant, ha demanat el vot per al PSC de Jaume Collboni el 28-M i ha recomanat als conductors que exerceixin el seu vot “sent conscients de qui són els amics i els enemics” del sector. Sobre l’actual alcaldessa i candidata dels comuns, Ada Colau, li reconeix que “sempre” ha estat amb el taxi però li retreu els canvis urbanístics.
En una carta oberta, aquest sindicat, majoritari entre els taxistes encara que no representa tot el sector, ha tingut paraules d’agraïment tant pels Comuns, com per a ERC, JxCat i la CUP, als quals els ha reconegut el seu suport al sector del taxi, especialment en la regulació de les VTC a Catalunya.
Segons informen Efe i l’ACN, a la carta el sindicat destaca el paper dels socialistes durant aquest mandat al capdavant de l’Institut Metropolità del Taxi (IMET), i ha agraït als tinents d’alcalde Laia Bonet i Albert Batlle “donar l’ordre directa a la Guàrdia Urbana de Barcelona de fer que es compleixin les normes dels VTC”.
A la carta, Tito Álvarez valora que amb l’expresidenta de l’IMET Rosa Alarcón i l’actual, Laia Bonet, han tingut “la millor interlocució que el taxi podia tenir a les institucions” i “han facilitat que el seu partit es sensibilitzi” amb la situació del taxi “assumint-la com a pròpia”. També aplaudeix la posada en marxa de l’app pública PICMI, que es portava reclamant des del 2016 i assenyala que “l’acostament i la sensibilitat que han mostrat amb el sector han forjat quelcom que va més enllà”, a més de destacar la seva intermediació amb les institucions -com l’IMET i el Ministeri de Transports- a poques setmanes que el TJUE emeti sentència de la qüestió prejudicial del TSJC sobre la ràtio 1/30.
Valoració de tots els partits
En una carta oberta al sector de tot Catalunya i “en especial a l’AMB”, Álvarez fa un repàs de les diferents formacions polítiques que concorren a les eleccions. Dels comuns, subratllen que “sempre han estat amb el taxi” i “disponibles quan ho hem necessitat”. També aplaudeix la interlocució amb les institucions i recorda que va ser Ada Colau qui va establir la precontractació d’una hora, mesura que va ser tombada pel PSC.
En canvi, lamenta que els “continus canvis” en l’urbanisme de la ciutat i les obres ja que “han causat un gran malestar” al sector. Segons Álvarez, s’ha perdut “velocitat i eficiència” i el trànsit es troba molt més congestionat i cita la pacificació del carrer Consell de Cent i el carril bici del carrer València.
Sobre ERC, Élite Taxi valora que ha anat modificant el seu posicionament en relació amb el taxi i les plataformes fins al punt de ser “decisiva” en la protecció del sector i que hagi facilitat l’aprovació del darrer decret del juliol 2022. També celebra que la interlocució amb el Departament de Territori és “excel·lent”.
D’altra banda, de Junts destaca que l’exconseller de Territori Damià Calvet va complir amb el compromís d’aprovat el decret que incloïa la precontractació de 15 minuts el 2019, i la interlocució de la directora de Transports, Mercè Rius; mentre que la CUP en ressalta l’actitud a favor dels treballadors i autònoms del taxi i contra l’economia de plataforma.
Per últim, Álvarez carrega contra PP, Ciutadans i Vox per haver promogut el model de VTC de plataforma i els acusa de voler “desballestar” el sector.