OPINIÓ
Carta oberta
Com a alcalde d’un dels pobles de la comarca de la Selva, i expresident del Consell Comarcal, vull expressar les meves preocupacions respecte a la funció actual del Consell Comarcal i la dedicació dels serveis que presten al municipi de Caldes. Primer de tot, he de manifestar la meva profunda preocupació pel nivell de despesa associat als sous públics del Consell Comarcal de la Selva en aquesta legislatura. De fet, anualment l’ens té prevista una despesa de 479.719 euros en sous, que durant els quatre anys de legislatura suposarà la incomprensible xifra d’1.918.876 euros a través d’un repartiment de cadires d’un president, quatre vicepresidents i disset consellers comarcals. Fins al maig del 2023, moment en què vaig deixar la presidència, la transparència i la responsabilitat fiscal dels recursos públics del Consell eren una prioritat; i l’eficiència i la prudència de la despesa en sous era una de les meves màximes.
És evident que, en els darrers temps, s’ha percebut un increment significatiu en la despesa dels salaris públics, i aquesta situació no només és desencertada sinó també contraproduent per a la confiança dels ciutadans en l’administració i la qualitat de la prestació dels serveis. Tot i que reconec la importància de remunerar adequadament els treballadors públics, considero que és crucial establir un equilibri entre les necessitats i la quantitat dels empleats i la responsabilitat financera envers la comunitat, i aquest cop no s’ha complert.
Estic molt preocupat pel desenvolupament dels serveis que es presten als municipis des del Consell i és essencial abordar aquesta qüestió per millorar la qualitat de vida dels nostres veïns i veïnes de Caldes i de tota la comarca. Voldria manifestar la meva inquietud pel funcionament actual de l’empresa NORA del Consell Comarcal. Observo que les seves accions han perdut qualitat i compromís a Caldes i això em preocupa molt. Aquesta empresa pública sempre s’havia caracteritzat per un servei de qualitat marcat per l’eficiència i la sostenibilitat, que garantia l’ús racional dels recursos i, actualment, això no és així. He observat darrerament una manca de dedicació i de resultats. És imprescindible marcar des del Consell la necessitat d’una millor eficiència en els serveis de recollida de brossa, ja que aquesta àrea és crítica per al benestar i la salubritat dels pobles. Seria beneficiós si es fessin avaluacions periòdiques dels resultats i es consideressin possibles millores en la seva estructura i activitats, ara mateix és urgent actuar. Insto el Consell Comarcal a considerar mesures que redueixin la despesa innecessària i que assegurin que els recursos públics siguin prestats de manera responsable. La planificació eficient, l’ús efectiu dels recursos i la millora constant dels processos són elements crucials per assegurar que els serveis públics compleixin la seva missió de servir i protegir els interessos dels ciutadans, i en aquest cas també els interessos municipals.