política
L’Àrea Metropolitana de Tarragona comença a definir els lideratges dels serveis que s’estudien mancomunar
Els grups de treball de les diferents àrees presentaran les conclusions dels estudis el febrer del 2025
Els membres del Grup Impulsor de la futura Àrea Metropolitana de Tarragona -AMT-, que formen vuit ajuntaments, dos consells comarcals, la Generalitat i la Diputació, s’han reunit aquest dijous. L’objectiu ha estat per rebre les aportacions de les comissions tècniques que es van constituir el passat 14 de desembre. Les comissions fan referència a territori, sostenibilitat, mobilitat, i desenvolupament econòmic i social, i han detallat quin ha de ser el seu abast, els objectius i les accions programades. “Ens fan arribar propostes i com a Grup Impulsor haurem de validar; aquestes propostes són la constitució de grups de treball de matèries específiques de cada comissió tècnica”, ha indicat la presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó.
Així doncs, dins de la comissió de desenvolupament econòmic i social s’ha proposat que el grup de treball de gestió de l’energia l’assumeixi Reus Energia. El grup de treball de gestió en clau metropolitana de l’habitatge el liderarà Smhausa; mentre que del grup que treballarà per atraure inversions l’assumirà l’Àrea d’Emprenedoria de la Diputació. Respecte aquest darrer punt, Llauradó ha concretat que les inversions que arribin hauran de tenir en compte “la triple sostenibilitat: econòmica, social i mediambiental”. “Tot allò que sigui positiu per al territori serà bo per als municipis que en formen part”, ha manifestat. Pel què fa a la comissió de mobilitat, s’ha acordat crear un grup de treball per a la gestió metropolitana del transport públic, que lideraran les empreses municipals de Tarragona i Reus. Finalment, dins la comissió de sostenibilitat, es crearà un grup de treball per a la gestió de residus que codirigiran Secomsa i Sirusa. Llauradó ha detallat que “l’abast de cada comissió està bastant definit”. Així, la de territori es dedicarà a “delimitar l’àmbit territorial” de l’AMT; la de desenvolupament econòmic i social serà per “enfortir estratègies municipals en clau metropolitana”, la de mobilitat “transitar a una gestió metropolitana”; mentre que la de sostenibilitat incorporarà “principis de transició ecològica”. Així mateix, s’estudiarà crear un nou grup de treball d’àmbit jurídic i econòmic amb la presència d’interventors i secretaris municipals.
S’espera que les conclusions de cada grup de treball estiguin enllestides al febrer de l’any que ve.