Política

estat francès

Millora la circulació de trens l’endemà del sabotatge ferroviari

Les autoritats han reforçat la seguretat per evitar nous atacs

La circulació dels trens d’alta velocitat (TGV) a l’Estat francès ha millorat aquest dissabte, després que divendres 100.000 dels 250.000 usuaris que tenien previst utilitzar-los no ho poguessin fer per les cancel·lacions a causa d’un sabotatge en tres dels quatre grans corredors ferroviaris.

“La situació ha millorat avui”, ha dit el ministre de Transports, Patrice Vergriete, que en una declaració a la premsa des de la cèl·lula de crisi encarregada del seguiment, recollida per Efe, ha explicat que “la tornada completa a la normalitat està prevista per a dilluns”.

Vergriete ha explicat que s’han mobilitzat “centenars” d’empleats per restablir la circulació, en particular per reparar les instal·lacions de senyalització que van ser incendiades la matinada de divendres en una operació “criminal” la investigació de la qual ha estat centralitzada per la Fiscalia de París.

Sobre la investigació, el ministre ha reconegut que “no hi ha elements nous” i ha aclarit que hi ha “una cinquantena d’investigadors” treballant amb l’objectiu de “trobar ràpidament els culpables i poder sancionar-los”.

El sabotatge va consistir en l’incendi de tres equipaments de senyalització a tres punts estratègics de tres dels grans corredors de TGV, el del Nord, el de l’Est i el de l’Atlàntic. També va haver-hi una temptativa en el quart corredor, el del Sud-est (les línies que van de París a Lió, Marsella o Barcelona) però uns empleats van sorprendre un grup d’individus que van fugir en una camioneta quan miraven de cremar una altra instal·lació del mateix tipus.

Aquests atacs van obligar a cancel·lar 200 dels 750 trens d’alta velocitat que estaven programats divendres a França, amb la qual cosa només 150.000 dels 250.000 passatgers amb bitllet van poder fer els trajectes previstos.

A hores d’ara ja s’han reparat les instal·lacions espatllades al corredor Est (el que va de París en direcció a Luxemburg i Estrasburg). Els trens circulen aquest dissabte amb normalitat des de les 6.30 del matí. A l’eix Nord (de París en direcció a Lilla, Londres, Brussel·les, Països Baixos i el nord d’Alemanya), funcionen el 70% dels combois, davant un terç divendres, però amb entre una i dues hores de retard perquè s’han de desviar per la via convencional, i, per tant, van més a poc a poc. A l’eix de l’Atlàntic (les línies de París a la Bretanya i a destins del sud-oest, com Bordeus, Tolosa o el País Basc) funcionen un 70% dels trens i també amb entre una i dues hores de retard per les mateixes raons.

Per mirar d’impedir que es repeteixin els atacs, s’ha reforçat la vigilància de les vies amb un miler d’empleats de la Societat Nacional de Ferrocarrils (SNCF), però també amb 250 agents de seguretat, amb cinquanta drons i amb helicòpters de Gendarmeria. “L’objectiu evidentment –ha indicat Vergriete– és evitar una nova operació de sabotatge, sobretot allà on van fracassar, en la línia cap al Sud-est”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.