Política

societat

ERC i BComú reclamen agilitzar l’empadronament a Barcelona

Els republicans i els comuns també lamenten que la gestió dels allotjaments d’urgència la faci un operador turístic i reclamen un canvi de model

Junts, PP i Vox lamenten la manca de referències a la “inseguretat” en l’informe del síndic presentat aquest divendres

El síndic de greuges de Barcelona ha presentat avui el seu informe de 2024 al plenari de l’Ajuntament. I entre les propostes fetes per David Bondia es trobava les demandes per agilitzar l’empadronament a la ciutat i un “canvi de model” en allotjaments d’urgència. De fet els grups d’ERC i el de BComú també han demanat un canvi en les condicions per als empadronaments i en la gestió dels allotjaments d’urgència, que fa ara un operador turístic, BCN Travel.

En el debat al ple sobre les recomanacions del síndic, la regidora d’ERC Rosa Suriñach ha lamentat el “canvi en els criteris” per a l’empadronament perquè fa que “no sigui àgil”. Surinach ha dit que “és l’entrada als drets bàsics, el sistema del benestar, la salut i l’educació”. Una opinió que ha compartit el regidor de BComú Marc Serra, que ha insistit que no comparteixen “la reorganització del circuit”.

Ambdós també han criticat la la gestió dels allotjaments d’urgència actual, i demanen un canvi de model. En el cas dels allotjaments d’emergència, el regidor de BComú ha demanat que es “vetlli pel dret a l’habitatge d’emergència” i ha assenyalat la limitació en el temps com un dels “problemes”.

Per la seva banda, Junts per Barcelona, PP i Vox han posat el focus en la manca de referències del síndic a la “inseguretat”, tot remarcant que és una les principals preocupacions dels barcelonins.

La regidora d’ERC també ha destacat la necessitat de garantir els drets lingüístics, una qüestió que també ha destacat la regidora de Junts per Barcelona Neus Munté. Al seu torn, el representant del PP Víctor Martí de Villasante ha remarcat que cal millorar la situació de les persones sense llar, així com de les escoles que es troben en barracons i garantir l’accés a les escoles bressol. Martí de Villasante ha afirmat que ha trobat a faltar a l’informe del síndic referències al “fracàs” de la reserva del 30%, mentre el representant de Vox Liberto Senderos ha destacat que l’informe del síndic no faci referència a la inseguretat, amb “Barcelona com a paradís de la delinqüència”.

Per part del govern municipal, la tinenta d’alcaldia Maria Eugènia Gay ha destacat la “concepció basada en drets humans de proximitat” i Barcelona com a ciutat “equitativa, sostenible, garantista i diversa”. “Barcelona avança en la direcció correcta”, ha afirmat Gay.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia