Política
Els mitjans digitals, els més compromesos
L'AVUI és el diari que més informació va publicar sobre l'onada de consultes del 28 de febrer, segons un estudi de Media.cat. L'informe destaca que la premsa catalana reticent va ser la més exigent en la valoració dels resultats
Els principals diaris catalans, les seves versions digitals i els mitjans que només són presents per internet van informar de forma desigual de la segona onada de consultes sobiranistes del 28 de febrer, corroborant dues visions del procés: la dels mitjans que s'hi impliquen i la reticent, però en aquesta darrera opció sense una clara oposició.
Els mitjans digitals van ser els més compromesos amb el procés. Aquestes són algunes de les conclusions d'un estudi presentat a Lleida sobre el tractament informatiu que ha elaborat l'observatori crític dels mitjans, Media.cat.
L'AVUI és el diari que més informació ha donat sobre les consultes durant el període analitzat a l'informe, que són els dos dies anteriors i posteriors a les votacions i el mateix 28-F. La versió en paper de l'AVUI va fer una trentena de peces informatives i les consultes van sortir a portada en 4 dels 5 dies estudiats, mentre que en la versió digital tots cinc dies. El Punt, en la seva versió de Girona, segueix l'AVUI com a segona capçalera amb més informació sobre les consultes, també en la seva versió digital, mentre que El Periódico i La Vanguardia, són els mitjans que menys informació han dedicat a les votacions per la independència. Aquesta darrera capçalera no donava cap informació el dia de les votacions, fet que va sorprendre els autors de l'informe, Oriol Lladó i Albert Punsola, ja que sí que era un tema destacat a la portada digital.
Aquests periodistes van destacar que les versions que només són digitals són les que han donat més informació, més territorialitzada i d'una manera més entusiasta o compromesa, ajudant-se de xarxes socials i de la participació a les seves webs.
Lladó i Punsola van explicar també que els mitjans més reticents amb les consultes van ser els més exigents a l'hora de fer una valoració estadística els dies posteriors a les votacions.
Els mitjans digitals van ser els més compromesos amb el procés. Aquestes són algunes de les conclusions d'un estudi presentat a Lleida sobre el tractament informatiu que ha elaborat l'observatori crític dels mitjans, Media.cat.
L'AVUI és el diari que més informació ha donat sobre les consultes durant el període analitzat a l'informe, que són els dos dies anteriors i posteriors a les votacions i el mateix 28-F. La versió en paper de l'AVUI va fer una trentena de peces informatives i les consultes van sortir a portada en 4 dels 5 dies estudiats, mentre que en la versió digital tots cinc dies. El Punt, en la seva versió de Girona, segueix l'AVUI com a segona capçalera amb més informació sobre les consultes, també en la seva versió digital, mentre que El Periódico i La Vanguardia, són els mitjans que menys informació han dedicat a les votacions per la independència. Aquesta darrera capçalera no donava cap informació el dia de les votacions, fet que va sorprendre els autors de l'informe, Oriol Lladó i Albert Punsola, ja que sí que era un tema destacat a la portada digital.
Aquests periodistes van destacar que les versions que només són digitals són les que han donat més informació, més territorialitzada i d'una manera més entusiasta o compromesa, ajudant-se de xarxes socials i de la participació a les seves webs.
Lladó i Punsola van explicar també que els mitjans més reticents amb les consultes van ser els més exigents a l'hora de fer una valoració estadística els dies posteriors a les votacions.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.