ICV accepta la nova fórmula de CiU pels 80 km
Herrera creu que la posició final del govern els dóna la raó
Puig implantarà velocitat variable a inicis de febrer
El secretari general d'ICV, Joan Herrera, va felicitar ahir el nou govern de CiU perquè al seu entendre ha aparcat “el populisme” i “sembla que entra en el rigor” respecte retirar la limitació dels 80 km/hora a les entrades de la ciutat de Barcelona.
Des de Tiana (Maresme), Herrera va apuntar que “sembla que el govern comença a entendre que una mesura com aquesta ha reduït la contaminació i la mortalitat”. El conseller d'Interior, Felip Puig, ha anunciat que el govern eliminarà la limitació dels 80 km/h, tal com havia promès CiU en la campanya, de manera que implantarà a les vies d'accés a Barcelona la velocitat variable. ICV, que dirigia Interior l'anterior legislatura a través de Joan Saura, està d'acord amb aquesta mesura si conjuga encertadament seguretat, mobilitat i respecte al medi ambient.
Durant l'assembla nacional de l'Entesa pel Progrés Municipal (EPM), Herrera va destacar que en una matèria com aquesta “cal actuar amb criteris tècnics” i no pas “amb el populisme de dir que ho suprimiran encara que no tingui cap base”. Està previst que el govern català prengui una decisió respecte aquest tema abans de finals d'aquest mes, i que ja s'apliqui a principis del mes de febrer.
Saura i l'oposició
La limitació dels 80 kilòmetres per hora a l'entrada de Barcelona va causar l'anterior legislatura un dur enfrontament entre Saura i els partits de l'oposició.
L'Entesa pel Progrés Municipal, que és la denominada marca blanca d'ICV en alguns Ajuntaments, presentarà un centenar de candidatures en coalició amb els ecosocialistes a les pròximes eleccions municipals. L'assemblea de l'EPM va escollir-ne ahir com a president l'exalcalde de Pallejà, José Antonio Rubio. Aquest substitueix l'alcalde de Sant Pere de Torelló, Jordi Fàbrega, que s'ha acostat ara a ERC.
Herrera va insistir que la coalició d'ICV amb aquesta plataforma és una garantia de “molta extensió territorial”, i també de garantir un apropament als municipis.
Va contraposar l'opció dels ecosocialistes a la de CiU, a la qual va acusar de “trinxar” el territori proposant la construcció de més carreteres i limitant els espais naturals.