Barcelona
Portabella s'emmiralla en Nova York per fer de Barcelona el port d'Europa
Proposa un comandament únic de gestió per a les principals infraestructures de Catalunya que integraria el port, l'aeroport, els trens i una zona logística
Jordi Portabella, candidat d'Unitat per Barcelona, està convençut del potencial geogràfic de Barcelona. Considera que la capital catalana podria convertir-se en el port més important d'Europa i passar al davant de Rotterdam i Hamburg, i es va reunir amb els responsables dels ports i aeroports de Nova York i Boston per copiar-los el model. El problema, segons Portabella, és que a Barcelona no es pot decidir ni el preu del contenidor, que es fixa a Madrid.
El candidat proposa que s'estableixi un comandament únic de gestió pública i privada per a les principals infraestructures de Catalunya. Seria un comandament únic en què l'administració catalana tindria un pes determinant i que integraria el port, l'aeroport i la zona logística de la Zona Franca. En la part privada hi participarien la Cambra i la Fira de Barcelona. Segons Portabella, permetria generar entre 5.000 i 10.000 llocs de treball. Entre els problemes que detecta el candidat també s'hi suma la incapacitat de transportar les mercaderies en tren. Actualment, només un 8% de les mercaderies es traslladen per la xarxa ferroviària. A més, aquest problema s'agreujaria amb l'ampliació i incorporació del Hutchison Port Holding, amb què es doblarà l'entrada de contenidors. Portabella reclama la transformació de la via a l'ample europeu perquè les mercaderies puguin sortir de l'estació de Can Tunis directament a Europa, i evitar així el col·lapse de les vies no ferroviàries. Segons Portabella, sense aquests impediments el de Barcelona podria ser el port de referència per l'entrada de mercaderies asiàtiques a Europa a través del canal de Suez.