Política

reus / tarragona

Oposició en bloc dels grups reusencs a la proposta de trasllat de l'estació central

Carles Pellicer (CiU) reclama un front comú amb Tarragona per reclamar celeritat en les obres del corredor mediterrani, que és “el veritable debat”

“Són efervescències electorals”. Així resumia ahir l'alcalde de Reus i cap de llista del PSC, Lluís Miquel Pérez, el guant llençat dilluns pel PP de Tarragona, i recollit per la resta de grups de la capital, de crear un front per oposar-se a l'estació central del corredor mediterrani prevista al sud de l'aeroport -d'on al febrer del 2010 ja es van iniciar les obres, tot i que es van aturar al cap de pocs mesos- i proposar-ne el trasllat al nucli urbà de Tarragona. Pérez no es mostra gaire preocupat per una idea que emmarca “dins el que és la campanya electoral”, però recorda que ell mateix va assolir un “acord ferm” en la ubicació amb l'exalcalde de Tarragona, Joan Miquel Nadal. “Els pactes es fan per complir-los i en aquell moment es va fer així; estem en una àrea metropolitana, i aquesta estació tindrà una gran centralitat, sortida d'autopista, connexió amb l'aeroport... Em sembla que és el lloc idoni, i canviar-lo seria una petita hecatombe en termes del corredor del Mediterrani”, adverteix.

Tots en contra

Tots els grups reusencs, de fet, han desautoritzat de ple la proposta dels seus companys tarragonins. Dilluns mateix ja ho feia la popular Alícia Alegret, i ahir també tancaven files els alcaldables d'ERC i CiU. El republicà Àngel Cortadelles es mostra “en absolut desacord” amb la idea, i renya que “és un error treure en campanya aquestes batalles de campanar”. “Els condicionants locals fan mal, i fa pena pensar que Tarragona i Reus no es poden posar d'acord quan n'hi ha un munt d'exemples favorables a Europa, fins i tot entre estats diferents”. Cortadelles disculpa el seu col·lega tarragoní Sergi de los Rios perquè “té una pressió molt forta en el tema”, però recorda que ja van redactar un programa conjunt per evitar situacions així, i recorda que ERC “no es mourà d'aquí”.

L'altre front comú

En la mateixa línia s'expressa el convergent Carles Pellicer. “Lamento que la classe política de Tarragona actuï així, i que per agafar alguns vots es reobrin debats que no duen enlloc”, reflexiona, mentre assegura: “defensarem la proposta actual, i si sóc alcalde l'estació no es mourà d'on és”. Pellicer admet que la companya Victòria Forns “té el seu programa” a Tarragona, i que en això “no es posaran d'acord”, si bé veu “fora de to” el debat, “quan el seny demana una altra cosa”. Pellicer, així, va més enllà i reflexiona que “el repte hauria de ser que el corredor mediterrani sigui una realitat l'abans possible”. Per això ha convidat els grups de Reus i els de Tarragona a unir-se “en un veritable front comú perquè els ciutadans tingui un servei del segle XXI”.

ICV aposta per Bellissens

ICV, pel seu cantó, s'ha desmarcat de la polèmica, ja que l'alcaldable, Ernest París, troba “més prioritària” la construcció del baixador de Bellissens que no pas l'estació central, i insta la resta de grups que també el defensin, ja que “cal resoldre els problemes de mobilitat del dia a dia”. París veu com una “distracció” de l'opinió pública el clam tarragoní, ja que “no és hora d'alimentar falses polèmiques” entre ambdues ciutats.

LA FRASE

Hi ha persones que no han entès què és la intermodalitat: ho treuen per fer soroll en campanya, però no té cap lògica tècnica
Àngel Cortadelles.
erc reus

LA FRASE

Ho considero ridícul. Actuarien igual els grups polítics tarragonins si l'estació estigués en el seu terme municipal?
Carles Pellicer.
ciu reus

Brots de “febre” electoral

Algun polític tarragoní s'ha aturat a pensar en les conseqüències que tindria que Foment fes el que ara li demanen? Si es deixa córrer l'estació central de Reus, ja iniciada, per fer-la a Tarragona -vés a saber com, quan i amb quins diners-, resulta que el 2014 -data en què s'ha d'acabar la variant del corredor mediterrani- hi hauria una línia nova de trinca que passaria de llarg sense aturar-se a la regió -bé, sí, a Cambrils... i a Perafort-. Perquè hi hagi una estació urbana, a més, abans hi ha d'haver les vies, i per desgràcia ni a curt ni mitjà termini es preveu que les d'ample europeu -alta velocitat- arribin a la capital. En aquest cas, d'aquí a bastants anys, la ciutat podria tenir una magnífica estació... en cul-de-sac (quelcom que tothom troba inadmissible), ja que el reclamat by-pass per la Riera de Gaià posin la mà al foc que no es veurà aquesta generació. Amb el que costa de tramitar una infraestructura, i el faltat que en va el Camp de Tarragona, és una irresponsabilitat reobrir un debat superat per aturar-ne una que ja està iniciada i, per cert, incomprensiblement aturada. Bé farien els grups tarragonins de centrar els esforços a pressionar perquè s'acabi ja l'eix mediterrani i l'estació central, i es posi fil a l'agulla a la línia de mercaderies, el gran debat que ve. Sense ella, que ho recordin, ni hi ha perspectives de creixement de l'economia tarragonina a mitjà termini, ni s'alliberarà mai la façana marítima. I, dic jo, això també aporta vots a Tarragona, oi?



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.