El míting és història
Un ‘lipdub', un concurs amb premi econòmic o una festa dels anys vuitanta són iniciatives d'aquesta campanya per atraure més vots
Les campanyes electorals poden arribar a ser extremadament avorrides. I l'avorriment genera desinterès. El desinterès, desencís. I el desencís, abstenció. L'originalitat és la millor manera de combatre la desafecció dels ciutadans vers la política. I dins l'originalitat, hi cap tot. El míting, la passejada pel mercat o el porta a porta han perdut efectivitat, tot i que la majoria de partits encara s'hi aferren. En una societat 2.0 cal buscar l'originalitat.
El Grill (Grup Independent de Lloret) ho té clar. “Som un partit petit, amb pocs recursos i el que volem és fer una campanya diferent, divertida i atractiva”, explica el seu alcaldable, Joaquim Teixidor. Per això, han decidit fer un lipdub –enregistrament d'un vídeo musical en pla seqüència en què els participants fan play-back d'una cançó–. La convocatòria és per aquest diumenge, al passeig Jacint Verdaguer, a les 12 del migdia, i està obert a tots els lloretencs (es pot fer la inscripció a través del web grill.cat). Música per captar vots. Una tàctica que també utilitza el PP de Blanes, que demà al vespre farà una festa ambientada en els anys vuitanta. O si no, una altra opció és aprofitar recursos: el Millor de Lloret farà passejades gratuïtes amb trenet (el cap de llista en té un).
D'altra banda, si un no vol deixar totalment de banda el tradicional míting, el que pot fer és assegurar-se l'assistència. A destacar, la iniciativa dels independents de Riudellots. Durant la campanya repartiran fins a deu tríptics per les cases del poble, amb una proposta electoral a cadascun i un Riudenigma. Es tracta d'una definició relacionada amb el poble, com per exemple “carrer de pujada i baixa molt florit (7 lletres)”. Les respostes s'hauran de portar en el míting final del grup, el 19 de maig, i el guanyador s'emportarà 250 euros per gastar en comerços de Riudellots o bé una nit d'hotel a Barcelona i dues entrades al teatre (els diners els posen els regidors de la seva butxaca). Això sí, el guanyador cal que sigui present al míting. A Lloret, els de CiU han preparat per diumenge una festa al parc aquàtic Water World. I aquesta setmana van per les escoles repartint entrades amb un pallasso. Èxit segur.
Però, l'originalitat genera vots? Et dóna l'alcaldia? Com a mínim demostra que, més enllà de promeses i demagògies, s'intenta posar-hi enginy. Ja és molt.