JORDI MARTÍ
ALCALDE DE SANT PERE PESCADOR (IPSPAM)
“Sant Pere és un poble per tot l'any”
L'alcalde avança que es posarà en servei aquest setembre i avisa que aquest mandat serà difícil pel que fa a obres noves
Diu que el tancament del trànsit s'acabarà veient com una cosa bona
Quines són les prioritats que ha marcat per a després de l'estiu?
El primer que hem de fer és enllestir els equipaments que tenim entre mans, sobretot la llar d'infants, que ha d'entrar en servei al setembre. L'altra han de ser els vestidors del camp de futbol, que han de funcionar el primer partit de lliga. No només hem d'acabar d'executar les obres, sinó que s'han de gestionar.
I en projectes nous?
L'equip de govern vol portar l'honestedat per damunt de tot, i cal dir que serà un mandat amb poques possibilitats d'inversió en obra pública i un període de contenció en la despesa corrent, de racionalització i de manteniment de l'espai públic. Seria imperdonable no modernitzar l'estructura de l'Ajuntament per fer-lo més eficient, reduir els terminis per fer tràmits i optimitzar els recursos. Haurem de prendre algunes mesures importants en matèria organitzativa.
No hi haurà cap inversió?
Tant de bo la segona fase de la rehabilitació del nucli antic la puguem incloure en el pròxim pla únic d'obres i serveis. Pels ajuntaments, el pròxim PUOSC serà el termòmetre de les possibilitats reals de fer obres durant el pròxim mandat. El finançament local no té en compte la descentralització de serveis i les competències que assumim els ajuntaments. Serà molt difícil tirar endavant.
El tancament al trànsit dels carrers del centre ha portat polèmica i hi ha alguna pancarta de protesta. Què en pensa?
Em sembla molt bé que qualsevol persona doni la seva opinió sobre les decisions de l'Ajuntament, però una altra cosa és que m'agradin les formes o no. La decisió es va prendre a l'abril i les raons les he explicat. La reforma va dirigida a les famílies que porten cotxes, la gent gran i les persones amb mobilitat reduïda. S'acabarà demostrant que és una mesura encertada per a la dinamització del comerç. El trànsit provocava contaminació acústica, atmosfèrica i degradació de l'espai públic. De fet, la decisió es va prendre per petició d'uns quants veïns i comerciants que volien que es tanqués totalment, i ho vam estimar en part perquè hem posat horari de càrrega i descàrrega. Hi ha una massa important de gent que pensa que s'hauria de tancar tot l'any. No n'hem parlat encara però en temps de crisi tampoc volem prendre decisions controvertides sinó només les que tenen consens.
Amb les retallades pateix per la viabilitat de la futura variant?
La previsió era fer l'estudi, no pas l'obra. Hi va haver un moment en què em vaig plantejar si tiraria endavant, però en una reunió a Barcelona ens van dir que anava endavant. Hem de poder permetre uns bons accessos i escollir la millor alternativa tenint en compte el sòl agrícola, la identitat de poble, la mobilitat i el futur desenvolupament econòmic.
I els terrenys del Fluvià Nàutic?
No hi ha cap novetat; està molt aturat. Hem enviat una carta per demanar que, a part de l'ús, també es pogués parlar de la propietat dels terrenys. Ho volíem fer en el mandat anterior i ara intentarem fer-ho en aquest. Toca revalorar-ho i que la gent del poble s'ho senti seu.
Va dir que tenint en compte que no tenen oposició faria audiències públiques. Han començat?
Encara no, però la intenció és fer les audiències per incrementar la participació ciutadana, i també s'aplicaran altres mesures, com un newsletter que començarem a enviar amb les notícies immediates. Pel que fa als temes culturals, volem crear un grup de treball amb gent del poble que ens ajudi per demostrar que a Sant Pere s'hi pot viure tot l'any. Hem estat capaços d'enfortir-lo cívicament i socialment.