Política

JOSEP M. VIDAL

ALCALDE DE LLAMBILLES (CIU)

“Hem d'ordenar les finances”

serveis · Hem de mancomunar serveis entre els ajuntaments per reduir costos variant · Som partidaris de repensar tota la C-65, no per trams

Sàvia nova.
Josep M. Vidal s'ha estrenat aquest mandat en la política. Mai havia participat en política, ni en el govern ni com a regidor de l'oposició. I, igual que ell, bona part de l'equip de govern que encapçala. Enginyer industrial de professió, de 47 anys i nascut a Llambilles, ho fa amb la il·lusió de poder dedicar part del seu temps a millorar la vida dels seus conciutadans.

L'alcalde de Llambilles ha substituït en el càrrec Josep Serra, que era el batlle des de 1996 amb un estil personalista que havia creat controvèrsia fins i tot entre els seus companys de partit.

Com ha canviat el govern de CiU a Llambilles aquest mandat?

Doncs d'entrada hem guanyat en efectivitat, segurament, perquè som més un equip. Ara ja no és tan el govern d'un alcalde com el d'un equip que treballa coordinat.

I les relacions amb l'oposició?

Bones. Intento tenir-los informats de tot el que fem i deixem de fer. I de fet vaig proposar-los al principi del mandat que fossin part del govern, però van preferir no entrar-hi. Les relacions són bones.

Recentment s'ha mostrat partidari d'arribar a acords entre municipis per mancomunar serveis.

Sí. En l'actual situació econòmica és lògic que busquem fórmules de col·laboració entre tots per reduir costos. Quin sentit té que tots tinguem piscines, pavellons i altres equipaments que costen molts diners de mantenir? És més lògic compartir-los i complementar-nos.

Han fet algun pas endavant en aquest sentit?

Ja m'he reunit amb alguns dels alcaldes dels pobles veïns, sí. N'estem parlant.

Quina és la situació financera de l'Ajuntament?

No és dolenta. Tenim un endeutament baix, per sota del 30%, però hi ha una diferència massa gran entre la despesa corrent i els ingressos corrents. Si no resolem això, en algun moment podríem tenir problemes.

Perilla algun servei?

No, no. Ara com ara no. Però precisament per evitar que perillin en el futur hem de posar ordre en les finances. És la primera prioritat d'aquest mandat.

Fer un POUM n'és una altra?

En la segona part del mandat hem de mirar d'encarar-lo. Abans, però, cal regularitzar algunes qüestions.

Com per exemple?

El polígon industrial n'és una d'important. A partir de l'any vinent parlarem amb les empreses que hi estan instal·lades per resoldre la seva situació (cal tenir en compte que no disposen de serveis, per exemple). Un cop resolt tot això, podem parlar del planejament urbanístic. Abans no té sentit.

Continuen les cues al semàfor. Ha servit de res la rotonda que es va fer?

Sí, i tant que ha servit. És veritat que encara hi ha cues en hores punta, però són molt més curtes de les que hi havia.

Fa uns mesos van obrir un nou vial per entrar al nucli antic i evitar els girs a l'esquerra a la carretera. N'estan satisfets?

L'objectiu era evitar un pas del semàfor i, per tant, ajudar a millorar la circulació. No n'acabem d'estar del tot satisfets. El veiem com un petit punt negre que pot generar conflictes en el futur. Volem repensar-lo i mirar com el podem millorar. Hi estem treballant.

Veu possible la construcció de la variant a curt o mitjà termini?

No ho crec. I en tot cas, si algun dia es desbloqueja el projecte, que ara l'aturen raons financeres, nosaltres som partidaris de repensar-lo.

De quina manera?

Hem de considerar la carretera en conjunt, no tram a tram. El que s'ha fet, anar construint variants poble a poble, no fa cap altra cosa que traslladar el problema de les cues, no solucionar-lo. Cal replantejar la C-65 en tot el recorregut.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.