Política

El transport públic resisteix la riuada esglaonada

El metro i el tren van circular plens de gom a gom

L'estació de Passeig de Gràcia es va tancar en el moment de màxima afluència

L'arribada va ser més esglaonada que la sortida

La xarxa de transport públic va resistir ahir la riuada independentista. El metro, els FGC i Renfe van funcionar a ple rendiment, com un dia feiner en hora punta, entre les quatre de la tarda i les onze de la nit, tal com s'havia previst. L'arribada dels manifestants va ser més esglaonada –es va perllongar gairebé tot el dia– que no pas l'operació sortida del vespre.

L'estació més col·lapsada va ser la de metro i rodalies de Passeig de Gràcia, tancada des de dos quarts de cinc de la tarda i fins a quarts de nou, aproximadament. També a les estacions de Diagonal i Plaça de Catalunya del metro hi va haver restriccions d'accés durant la tornada, a partir de les set de la tarda, ja que no s'hi permetia entrar fins que les andanes es buidaven. A les estacions de rodalies de Plaça de Catalunya i Arc de Triomf es van viure moltes aglomeracions, però no va ser necessari laminar-hi l'accés a les andanes. Els combois dobles de rodalies i la xarxa no van tenir cap avaria ni incidència, de manera que el túnel únic que travessa Barcelona va funcionar com un dia feiner.

La majoria de combois dels FGC ja s'omplien en origen, a les línies del Baix Llobregat, el Bages, l'Anoia i el Vallès.

Els ciutadans de l'àrea metropolitana van optar majoritàriament pel metro, baixant a les diverses estacions properes al recorregut de la manifestació. La tornada sí que va acumular més passatgers i es derivava el passatge cap a les estacions més allunyades del centre. Els combois especials van completar l'anada i la tornada sense novetats.

Pel que fa al miler llarg d'autobusos arribats d'arreu dels Països Catalans, van omplir els carrers de la Dreta i l'Esquerra de l'Eixample ja al migdia, de manera que els que arribaven a primera hora de la tarda es van traslladar cap a la zona universitària de Pedralbes, els voltants del Fòrum i la muntanya de Montjuïc.

Tots van tornar al punt de trobada on havien deixat el passatge a tres hores, les 21.00, les 22.00 o les 23.00 h. La Gran Via no es va reobrir al trànsit fins que no hi va passar la cua de la manifestació, ja ben entrades les nou del vespre. Va ser llavors quan els primers autocars van iniciar el retorn cap a les respectives comarques.

Alguns dels autocars van sortir de manera immediata, sense esperar el seu torn, perquè els viatgers no s'havien allunyat gaire del passeig de Gràcia pel col·lapse de la manifestació. Tot i el retard d'altres, perquè sí que havien pogut completar la marxa i havien desfet el recorregut en acabar, cap a mitjanit ja no hi havia ni un comboi estacionat a la ciutat.

LA XIFRA

1.100.000
viatges es fan a l'àrea metropolitana en un dia feiner al metro, una xifra molt propera a l'assolida ahir.

Lleu accident de 4 busos a Mollet

A l'hora de tancar aquesta edició, només es coneixia una incidència entre els nombrosos autocars i en tota l'operació de transport desplegada per la manifestació. Set persones van quedar ferides lleument en un accident a l'autopista a l'altura de Mollet del Vallès. Una topada lleu va implicar quatre autocars que anaven des de les comarques gironines cap a la manifestació. Els ferits van patir fuetades cervicals i traumatismes cranials lleus a conseqüència de la topada, que va destrossar el parabrisa d'un dels combois. Un portaveu del Servei Català del Trànsit (SCT) va aclarir que era un accident “més aparatós que greu”. L'operació tornada va acabar més enllà de la mitjanit a les comarques més allunyades.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.