Els fan fora d'un hotel d'Andorra per haver penjat una estelada
Un client espanyol va exigir la retirada de la bandera que havia penjat una família gironina perquè deia que se sentia ofès
La direcció no els va donar cap alternativa i va dir-los que si no la treien havien d'abandonar l'establiment
Una família gironina va haver d'abandonar l'hotel apartament d'Andorra on estaven passant les vacances pel sol fet d'haver penjat una estelada al balcó. Iban Sabata explica que van arribar a l'establiment, situat a la Massana, prop d'Andorra la Vella, el 24 de juliol passat, a quarts de dotze de la nit. I en el mateix moment d'arribar van col·locar l'estelada al balcó d'un dels dos apartaments que tenien contractats. L'endemà al matí van fer els tràmits d'entrada a la recepció de l'hotel i ningú els va fer cap referència a la bandera.
Queixa d'un client
El problema va arribar, un dia més tard, el dia 26, quan van rebre una trucada a l'habitació des de la recepció de l'hotel en què se'ls exigia que retiressin l'estelada perquè hi havia un client espanyol que s'havia sentit ofès. I, tal com continua relatant Sabata, al cap de deu minuts es va presentar a l'habitació la directora de l'establiment “molt agressiva i violenta” fins al punt que els va dir, en castellà: “La directora sóc jo i sóc qui pren les decisions. Així que, o retireu la bandera, o marxeu de l'hotel o truco a la policia perquè us expliqui què heu de fer.” Segons Sabata, la directora va arribar a comparar l'estelada amb la bandera nazi, l'antisemita o la franquista. Sabata, que aporta la queixa que ha formalitzat a l'àrea de Turisme del govern d'Andorra, sosté que no van tenir cap possibilitat de rèplica, ja que la dona va marxar donant un cop de porta a l'habitació.
Arran d'aquest desagradable incident, la família es va reunir i “per minimitzar els perjudicis per a tothom” van decidir retirar la bandera i acabar de passar el dia en aquest establiment perquè teníem activitats planificades i marxar l'endemà.
Quan van comunicar la seva decisió a la recepció, el propietari de l'hotel va aparèixer i els va fer saber que lamentava els fets i que “la directora no havia estat hàbil en la gestió del conflicte generat pel client espanyol, que es va mostrar intolerant”, afirma Sabata. L'afectat explica que li van retornar 271,80 euros pels tres dies que no van seguir a l'establiment –la reserva inicial era de sis dies– que són 53,10 euros menys dels pagats anticipadament.
En aquest sentit, ha presentat una reclamació per danys i perjudicis i vol que se li retornin tots els diners de l'estada, a part de la despesa econòmica que li va suposar el viatge en cotxe.