Política

Els fan fora d'un hotel d'Andorra per haver penjat una estelada

Un client espanyol va exigir la retirada de la bandera que havia penjat una família gironina perquè deia que se sentia ofès

La direcció no els va donar cap alternativa i va dir-los que si no la treien havien d'abandonar l'establiment

Una família gironina va haver d'abandonar l'hotel apartament d'Andorra on estaven passant les vacances pel sol fet d'haver penjat una estelada al balcó. Iban Sabata explica que van arribar a l'establiment, situat a la Massana, prop d'Andorra la Vella, el 24 de juliol passat, a quarts de dotze de la nit. I en el mateix moment d'arribar van col·locar l'estelada al balcó d'un dels dos apartaments que tenien contractats. L'endemà al matí van fer els tràmits d'entrada a la recepció de l'hotel i ningú els va fer cap referència a la bandera.

Queixa d'un client

El problema va arribar, un dia més tard, el dia 26, quan van rebre una trucada a l'habitació des de la recepció de l'hotel en què se'ls exigia que retiressin l'estelada perquè hi havia un client espanyol que s'havia sentit ofès. I, tal com continua relatant Sabata, al cap de deu minuts es va presentar a l'habitació la directora de l'establiment “molt agressiva i violenta” fins al punt que els va dir, en castellà: “La directora sóc jo i sóc qui pren les decisions. Així que, o retireu la bandera, o marxeu de l'hotel o truco a la policia perquè us expliqui què heu de fer.” Segons Sabata, la directora va arribar a comparar l'estelada amb la bandera nazi, l'antisemita o la franquista. Sabata, que aporta la queixa que ha formalitzat a l'àrea de Turisme del govern d'Andorra, sosté que no van tenir cap possibilitat de rèplica, ja que la dona va marxar donant un cop de porta a l'habitació.

Arran d'aquest desagradable incident, la família es va reunir i “per minimitzar els perjudicis per a tothom” van decidir retirar la bandera i acabar de passar el dia en aquest establiment perquè teníem activitats planificades i marxar l'endemà.

Quan van comunicar la seva decisió a la recepció, el propietari de l'hotel va aparèixer i els va fer saber que lamentava els fets i que “la directora no havia estat hàbil en la gestió del conflicte generat pel client espanyol, que es va mostrar intolerant”, afirma Sabata. L'afectat explica que li van retornar 271,80 euros pels tres dies que no van seguir a l'establiment –la reserva inicial era de sis dies– que són 53,10 euros menys dels pagats anticipadament.

En aquest sentit, ha presentat una reclamació per danys i perjudicis i vol que se li retornin tots els diners de l'estada, a part de la despesa econòmica que li va suposar el viatge en cotxe.

LA FRASE

La directora de l'hotel va comparar l'estelada amb la bandera nazi, l'antisemita i la franquista
Iban Sabata


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

estats units

Trump, sa i estalvi després de registrar-se un tiroteig prop del seu camp de golf a Florida

barcelona
guerra a gaza

Un míssil balístic disparat des del Iemen activa les alarmes en el centre d’Israel

barcelona
amèrica del sud

L’arrest de dos bascos a Veneçuela eleva el nivell de la crisi diplomàtica

barcelona

Caça major contra l’amnistia

Barcelona
política

Núria Navarro, nova diputada del PSC al Parlament de Catalunya

girona
Dídac Manresa Molins
Alcalde de Breda (ERC)

“Un dels objectius de legislatura és enllestir la redacció del POUM”

Breda
Política

El sentiment de catalanitat va a la baixa

Barcelona
amèrica del sud

Veneçuela deté dos bascos acusats de conspirar contra Maduro

barcelona
estats units

Trump promet deportacions a la ciutat sacsejada per les mentides

barcelona