ICV-EUiA proposa allargar el tramvia al Baix Llobregat
Planteja un traçat que connecti Sant Feliu, Molins de Rei, Sant Vicenç dels Horts i i Pallejà tot passant per quatre polígons industrials
Beneficiaria el comerç local i la mobilitat dels treballadors
La irrupció del tramvia en la campanya electoral no és exclusiva de Barcelona. ICV-EUiA ha desenterrat l'ampliació del Trambaix, inclosa en el pla director d'infraestructures 2011-2020, i l'ha reformulada proposant que s'allargui des de Sant Feliu de Llobregat fins a Pallejà. Un traçat de 8,5 quilòmetres i nou estacions que milloraria la proposta de la Generalitat, que preveu l'ampliació des del Consell Comarcal fins a l'intercanviador de Quatre Camins, situat als afores de Sant Vicenç dels Horts.
Els ecosocialistes van presentar ahir la seva proposta, que consisteix en l'extensió del tramvia per l'interior de Sant Feliu fins a Molins de Rei, Sant Vicenç dels Horts i Pallejà. Candidats d'ICV-EUiA d'aquestes quatre ciutats, així com Arnau Funes, el coordinador comarcal, van defensar que aquestes quatre ciutats configuren una subcomarca dins del Baix Llobregat. “Agrupen 108.000 habitants, més que moltes comarques catalanes, i diversos serveis comarcals. Aquestes persones s'han de poder desplaçar amb un transport més amable i ecològic”, va defensar Pere Garcia, candidat d'ICV-EUiA a Molins de Rei. Els veïns de Pallejà i Sant Vicenç tenen com a referent comercial Molins de Rei i Sant Feliu, però aquestes ciutats no acaben d'estar ben connectades per transport públic. El candidat molinenc va destacar que el tramvia serviria per dinamitzar el comerç local, concentrat ara al centre. A més, hi ha quatre polígons industrials. “La proposta no és només nostra, també de sindicats i treballadors que reclamen una millor accessibilitat amb transport públic”, va assegurar Funes.
El traçat proposat, a grans trets, començaria a Sant Feliu sobre una llosa que cobriria les vies del tren, seguiria per l'N-II fins entrar a Molins, es desviaria pel passeig Canal per seguir per un nou pont sobre la B-23, el riu, les vies del tren d'alta velocitat i l'A-2 fins entrar a Sant Vicenç. Transcorreria pel centre del municipi i circularia per la carretera BV-2002 fins al centre de Pallejà. Pel camí, passaria pels polígons industrials del Molí dels Frares, Can Ricart, el Pla i les Grasses. Un traçat que coincidiria amb parades de tren i autobusos, fet que permetria la interconnexió, i que parteix amb un escull d'entrada: és imprescindible soterrar les vies de tren a Sant Feliu. Un soterrament amb projecte i pressupost –120 milions d'euros– pendent només, segons l'alcalde i candidat d'ICV-EUiA, Jordi San José, de “la voluntat de l'Estat i la Generalitat”.