L'independentisme carbura
Jordi Roset i Joan Canadell són dos empresaris declaradament independentistes. No tenen por d'expressar l'ideari i de fer-ne proselitisme, tot animant altres empresaris a sortir de l'armari i sumar-se al procés.
Tots dos comparteixen la propietat de Petrolis Independents, una cadena de benzineres low cost que paga tots els impostos a Catalunya i destina part dels beneficis a projectes impulsats per entitats que treballen per aconseguir l'alliberament nacional.
Per ells, qualsevol oportunitat és bona per remar a favor de sumar una majoria per l'estat propi. Han fet accions coincidint amb totes les mobilitzacions que hi ha hagut a Catalunya des que fa un any van obrir la primera benzinera a l'Ametlla del Vallès. Ara en tenen tres més –una a Vic i dues a Lleida (Golmès-Mollerussa i Tàrrega)–, totes coronades per una estelada al punt més alt.
Avui a les 00.00 s'ha iniciat la campanya de les municipals i ells no han faltat a la cita. També han fet l'enganxada del primer cartell i durant els pròxims dies ompliran amb el seu missatge les seves estacions. L'eslògan, sobreposat sobre una foto de les massives manifestacions de l'11 de setembre, és clar i directe: “#2 milions de vots. El 24M vota sobiranisme”.
L'objectiu, doncs, és superar les paperetes del sí de la votació del 9-N i aconseguir que els partits que aposten netament per la independència assoleixin la xifra de 2 milions de vots, prou per governar a la majoria de municipis catalans. No demanen el vot per cap formació en concret. “La gent ja sap qui defensa què; que triïn l'opció que més els satisfaci ideològicament mentre defensi la independència”, explica Jordi Roset.
Els propietaris de Petrolis Independents han fet un càlcul estadístic sobre l'abast de la campanya vers els seus clients. Calculen que uns 25.000 conductors passaran per les benzineres mentre dura la campanya electoral i pretenen fer-la arribar a milers de persones mitjançant les xarxes socials, especialment Twitter, on són molt actius. Per aquest motiu el leit motive de la campanya és el hastag #2milionsdevots.
No han tingut temps de començar, que ja han rebut els primers elogis. Una conductora els demana que li deixin un cartell per retratar-lo amb el mòbil, i dos joves bilingües que se'n van a Madrid fins i tot els demanen consell sobre a qui cal votar. “Voteu qui vulgueu, però per edat us toquen les CUP. Heu de fer la revolució!!”, els etziben entre rialles.