Marc Vidal vol un pla de mobilitat sostenible
Catalunya Sí que es Pot aposta per les rodalies i l'anella de les Gavarres
“Hi ha una manca d'interès pel que fa a polítiques de mobilitat sostenible”, va dir ahir Marc Vidal des de l'estació de Camallera. Amb l'exemple d'aquest municipi (on hi ha una estació tancada i on des del territori es reclamen més freqüències de trens però on no paren els trens de mitjana distància), el cap de llista gironí de Catalunya Sí que es Pot va denunciar “l'aposta única pels hidrocarburs i la carretera”, a la qual contraposa una aposta pels trens de rodalies i els transports públics. A la demarcació, segons Vidal, això s'ha de concretar amb l'anella ferroviària de les Gavarres, acords amb França per potenciar la línia de la costa, i el desdoblament reclamat de la línia de Puigcerdà.
Segons el candidat, aquesta oferta ferroviària s'ha de completar amb transport públic per connectar les poblacions més petites i les zones industrials. “Som a temps de desenvolupar una mobilitat sostenible i val la pena, perquè a mitjà termini surt a compte”, diu Vidal, que recorda que es va fer un pla en aquest sentit que no s'ha tirat endavant, i que cal concebre el transport de persones “com un dret”.D'altra banda, Vidal també va aprofitar l'exposició del seu programa en el camp de la mobilitat per reiterar que la seva formació no considera necessari el desdoblament de l'N-II perquè ja existeix l'AP-7, i que, segons ell, el que cal fer és “rescatar els peatges”.