Política

FERRAN BEL

DEMOCRÀCIA I LLIBERTAT

“Cal un encaix del país a l'Estat mentrestant”

“Hem de treballar en clau de 27-S i de procés nacional, però mentre no siguem independents Madrid té obligacions al nostre territori”

“En un estat català aquest problema estaria resolt i en un estat seriós, també”

Vivim un moment excepcional i apassionant, és un privilegi fer-ho des de primera línia
Hem d'anar a Madrid amb voluntat de diàleg, igual que a Brussel·les i en l'àmbit internacional
La societat espanyola és menys comprensiva amb el fet diferencial del nostre país

El bagatge com a alcalde de Tortosa durant vuit anys i l'experiència d'una legislatura al Senat han portat Ferran Bel a encapçalar la candidatura de Democràcia i Llibertat (DL) a Tarragona. Tot i que a principis d'any volia tornar a la seua activitat professional –és economista– i aparcar la vida política, finalment va acceptar repetir com a candidat a l'alcaldia i ara també ha assumit el repte d'anar al Congrés. “Havia decidit tornar a la meua tasca professional, però vivim un moment excepcional i apassionant al país i és un privilegi fer-ho des de primera línia”, comenta Bel, que manté que és una persona “d'idees fixes, encara que no inamovibles”. I assegura que anirà a Madrid amb voluntat de diàleg. “Hem d'anar a Madrid amb voluntat de diàleg, igual que a Brussel·les i en l'àmbit internacional”, assenyala el cap de llista de Democràcia i Llibertat a Tarragona.

Tot i que Catalunya ha obert un procés per ser un estat independent, Bel defensa que s'ha de dialogar amb l'Estat l'encaix que hi té el país mentrestant. “Hem de treballar en clau de 27-S i de procés nacional, però hi ha un mentrestant, que esperem que sigui curt, en què l'Estat al qual pertanyem té unes obligacions”, explica Bel. En aquest sentit, el cap de llista de Democràcia i Llibertat posa com a exemple el dèficit d'infraestructures que té el Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre. “A l'N-340, hi continuen havent accidents i l'Estat té l'obligació d'actuar, com també és necessari que s'acabin de fer les infraestructures que han de permetre que el port de Tarragona sigui competitiu”, diu Bel. El cap de llista de Democràcia i Llibertat defensa que en una Catalunya independent l'N-340 no seria un problema, i “en un estat mitjanament seriós, tampoc”. “És incomprensible que l'eix que concentra més activitat econòmica de l'Estat no tingui completada una xarxa viària i ferroviària homologable”, manté Bel.

El polític tortosí confessa que des de molt jove somiava la independència de Catalunya, però que el seu pragmatisme el feia admetre que no era possible. “Ara molta gent ho creu possible”, comenta Bel, que està convençut que el caràcter recentralitzador del govern del PP ha fet créixer l'independentisme. “L'evolució que ha fet Catalunya no s'entén des de Madrid i, quan s'han adonat que el moviment tenia pes, encara s'han enrocat més i se'ns ha marginat més”, manifesta Bel. “I aquest enduriment no és exclusiu de la cambra, sinó que la societat espanyola també és menys comprensiva amb el fet diferencial del nostre país”, hi afegeix. Si aquest és l'últim cop o no que el seu partit es presenta a Madrid és una decisió que prendrà la gent, conclou.

Un actiu a defensar

El riu és un dels principals atractius de les Terres de l'Ebre i del conjunt del país. Un riu que Bel sosté que tindria garantit un cabal ambiental sostenible si Catalunya fos un estat independent. “No es negocia igual
el cabal del Tajo que el de l'Ebre; amb un estat propi
es podria defensar millor aquest actiu”, lamenta. Tortosa ha estrenat un embarcador fluvial, una actuació amb què l'Ajuntament pretén promocionar el turisme. Bel assegura que compaginarà la tasca de diputat amb la d'alcalde.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia