Política

El nou port i l'afer de l'escola Mar Nova

A banda de l'àrea comercial, les obres de l'àmbit de terra del port de Premià de Mar faran que el municipi pugui tenir un nou passeig marítim de 15.000 m² que servirà per relligar el port amb el poble. En aquesta gran zona verda està previst que se situïn diverses àrees. Entre d'altres, s'hi inclourà un espai per patinar, a més d' una àrea de jocs infantils i un espai perquè qui ho desitgi pugui anar a fer-hi pícnics. Segons l'Ajuntament i la concessionària, està previst que amb les obres i la posterior activitat el port pugui crear uns 450 llocs de treball directes o indirectes. A més, els treballs també suposaran la construcció d'un nou pas subterrani per a vianants que unirà el passeig marítim i el carrer Santiago Rusiñol passant per sota de l'N-II i la via del tren. Aquest estarà adaptat per a persones amb mobilitat reduïda.


Tot i que no és una competència d'àmbit municipal, la situació de l'escola Mar Nova ha marcat, i de fet encara ho està fent, aquest primer any de mandat. Arran de la intenció de la Generalitat de fusionar el centre, amb vista al curs 2017/18, amb l'escola Montserrat van començar una sèrie de mobilitzacions dels pares dels alumnes per demanar que no es tanqui el centre, que disposa d'un model pedagògic propi. Aquestes accions han anat des de concentracions festives i intervencions en algun ple municipal fins a reunions a tres bandes entre els pares, l'Ajuntament de Premià de Mar i la Generalitat. Un dels punts culminants va ser l'expedició conjunta que pares, alumnes i tots els grups polítics de l'Ajuntament van fer el 14 de juny passat al Parlament per lluitar per la supervivència del centre escolar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.