Política
Álvarez: "No dimitiré a no ser que m'ho digui el president del govern"
La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, ha assegurat al Congrés dels Diputats que no abandonarà el seu càrrec tret que el president de l'Executiu, José Luis Rodríguez Zapatero, li ho demani. Durant la seva compareixença, que ha començat a les 10h, la ministra ha assegurat que el servei de Rodalies millorarà a finals de setembre i que se solucionaran del tot el 21 de desembre, coincidint amb l'anunci fet pels directius de Renfe i Adif la setmana passada a Barcelona arran del caos viscut a l'estació de Sants quan 400 passatgers van quedar atrapats dins un tren durant més de dues hores.
A més, Álvarez ha insistit que les inversions del ministeri de Foment superen el PIB aportat per Catalunya, cosa que diferents grups parlamentaris han criticat. El PP, CiU, ERC i ICV-IU han tornat a demanar la dimissió de la ministra, cosa que ella ha descartat, afirmant que només ho harà "quan m'ho digui el president del govern".
Durant la seva compareixença en la Comissió de Foment del Congrés dels Diputats, Álvarez ha dit que els problemes en el servei de Rodalies són conseqüència de la remodelació de l'estació barcelonina de Sants, de l'escassetat de material rodador i d'una utilització intensiva de les infraestructures, així com del seu precari estat.
Segons la ministra, a finals del pròxim mes de setembre entraran en funcionament dues noves vies a l'estació de Sants, que permetrà una major fluïdesa del trànsit ferroviari, mentre que al finals del 2007 seran operatives les 14 vies projectades.
Les obres de Sants, destinades a separar el trànsit de Rodalies dels de mitja i llarga distància, han obligat a anar tallant les vies segons avançaven els treballs.
En total, des que van començar les obres el 2005 fins a final de 2007, s'hauran produït vuit canvis en l'ús de les vies, dos dels quals estan encara pendents.
Incidències, però menys
Després de repassar els últims esdeveniments a la xarxa ferroviària catalana, Álvarez ha assegurat que la tendència general mostra una disminució de les incidències imputables directament al trànsit ferroviari.
Segons les seves dades, els problemes imputables al funcionament del servei van descendir 7,5 punts en els últims vuit anys, mentre que les imputables a factors externs (talls de subministrament elèctric, robatori de material, meteorologia adverses, etc.) van augmentar 31 punts.
La inversió
Sobre la inversió del govern espanyol en infraestructures a Catalunya, ha explicat que el govern de Madrid ha executat al voltant del 65 per cent, uns 5.100 milions d'euros, de la inversió total pressupostat des que va començar la legislatura, xifra que ascendeix a més de 7.850 milions.
Álvarez ha explicat que aquesta xifra total suposa 910 milions més que els pressupostats per l'anterior Executiu i un increment del 51 per cent de mitjana anual respecte a l'actual legislatura.
Així mateix, ha destacat que des que va començar la legislatura, Foment ha licitat obres a Catalunya per un import superior als 6.000 milions d'euros, 1.716 milions més que en la legislatura anterior.
L'aeroport del Prat
La ministra de Foment ha assegurat que l'aeroport del Prat "ha operat i opera amb normalitat" durant els mesos d'estiu i ha qualificat de "puntuals" els retards i la pèrdua d'equipatges ocorreguts els passats 5 i 6 d'agost.
A més, Álvarez ha insistit que les inversions del ministeri de Foment superen el PIB aportat per Catalunya, cosa que diferents grups parlamentaris han criticat. El PP, CiU, ERC i ICV-IU han tornat a demanar la dimissió de la ministra, cosa que ella ha descartat, afirmant que només ho harà "quan m'ho digui el president del govern".
Durant la seva compareixença en la Comissió de Foment del Congrés dels Diputats, Álvarez ha dit que els problemes en el servei de Rodalies són conseqüència de la remodelació de l'estació barcelonina de Sants, de l'escassetat de material rodador i d'una utilització intensiva de les infraestructures, així com del seu precari estat.
Segons la ministra, a finals del pròxim mes de setembre entraran en funcionament dues noves vies a l'estació de Sants, que permetrà una major fluïdesa del trànsit ferroviari, mentre que al finals del 2007 seran operatives les 14 vies projectades.
Les obres de Sants, destinades a separar el trànsit de Rodalies dels de mitja i llarga distància, han obligat a anar tallant les vies segons avançaven els treballs.
En total, des que van començar les obres el 2005 fins a final de 2007, s'hauran produït vuit canvis en l'ús de les vies, dos dels quals estan encara pendents.
Incidències, però menys
Després de repassar els últims esdeveniments a la xarxa ferroviària catalana, Álvarez ha assegurat que la tendència general mostra una disminució de les incidències imputables directament al trànsit ferroviari.
Segons les seves dades, els problemes imputables al funcionament del servei van descendir 7,5 punts en els últims vuit anys, mentre que les imputables a factors externs (talls de subministrament elèctric, robatori de material, meteorologia adverses, etc.) van augmentar 31 punts.
La inversió
Sobre la inversió del govern espanyol en infraestructures a Catalunya, ha explicat que el govern de Madrid ha executat al voltant del 65 per cent, uns 5.100 milions d'euros, de la inversió total pressupostat des que va començar la legislatura, xifra que ascendeix a més de 7.850 milions.
Álvarez ha explicat que aquesta xifra total suposa 910 milions més que els pressupostats per l'anterior Executiu i un increment del 51 per cent de mitjana anual respecte a l'actual legislatura.
Així mateix, ha destacat que des que va començar la legislatura, Foment ha licitat obres a Catalunya per un import superior als 6.000 milions d'euros, 1.716 milions més que en la legislatura anterior.
L'aeroport del Prat
La ministra de Foment ha assegurat que l'aeroport del Prat "ha operat i opera amb normalitat" durant els mesos d'estiu i ha qualificat de "puntuals" els retards i la pèrdua d'equipatges ocorreguts els passats 5 i 6 d'agost.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.