Política

MANUEL REYES LÓPEZ

CAP DE L’OPOSICIÓ A CASTELLDEFELS (PP)

“La gent no està contenta amb el govern que té la ciutat”

És molt crític amb les remodelacions de l’avinguda dels Banys o l’avinguda de la Constitució i demana més inversió en neteja per millorar la qualitat de la ciutat

Creu que és un error que el govern pretengui recaptar tres milions d’euros amb les multes

El govern socialista, en minoria, no ha volgut asseure’s amb nosaltres, que som la força més votada
No hi ha prou policia als carrers de la ciutat i la sensació d’inseguretat és una realitat

Manuel Reyes (Barcelona, 1976) és regidor de Castelldefels des del 2007. Del 2011 al 2015 va ser alcalde. Tot i ser el Partit Popular la formació més votada en les dues últimes eleccions municipals (2015 i 2019), pactes entre formacions d’esquerres l’han deixat fora del govern. Al mes de juliol va ser reelegit president provincial del partit a Barcelona i és un dels noms que sonen per liderar la formació a Catalunya en un futur proper.

Com estan preparant les pròximes eleccions municipals a la província de Barcelona?
Amb molta il·lusió. La gent ens atura pel carrer i ens diu que vol un canvi. A Barcelona i a l’àrea metropolitana hi ha cansament per 43 anys dels mateixos governs en molts municipis. Ens estem reunint amb entitats i associacions per construir els programes electorals que portarem a cadascun dels municipis. Amb bons programes i la renovació dels equips, estic convençut que a les eleccions del maig de l’any vinent el partit entrarà a molts ajuntaments.
Tot i haver estat el candidat més votat, en els últims dos mandats ha quedat fora del govern.
Em sento molt agraït per la confiança sostinguda en el temps dels meus veïns. Arribar fins al 30% del suport en l’àmbit municipal és un gran resultat. Això demostra que la gent no està contenta amb el govern que té la ciutat. És un govern que l’any 2015 el van formar fins a deu formacions polítiques en cinc candidatures. No té direcció ni lideratge i ha deixat Castelldefels en una situació molt greu en l’àmbit de la seguretat o de la neteja. L’any vinent tenim el repte de guanyar i governar.
Durant aquest mandat s’ha ofert en diverses ocasions per buscar un pacte amb el PSC. Creu que ha estat possible en algun moment?
Sempre buscarem el millor per a la ciutat independentment de les sigles polítiques, però el govern no vol pactar amb nosaltres i busca altres socis. Vam posar sobre la taula que no teníem cap dificultat per arribar a acords si s’abaixaven els impostos i es milloraven àmbits tan importants com la seguretat, la neteja, l’urbanisme i la mobilitat, però no van voler asseure’s amb nosaltres.
Al mes de febrer va ser reelegit president de la junta local del partit a Castelldefels. Repetirà com a candidat?
Des del PP de Barcelona encara no hem decidit els candidats municipals, però puc avançar que m’agradaria encapçalar el nostre projecte polític i aconseguir aquest canvi que necessita la nostra ciutat.
Trepitjar molt el carrer és una de les claus per tornar a l’alcaldia?
L’oficina d’un polític ha de ser el carrer. Els problemes dels veïns no duren els quinze dies de la campanya electoral, duren el que dura el mandat. Des del primer dia hem estat trepitjant el carrer. Crec que és la manera de fer política. Quan vaig ser alcalde vaig fer exactament el mateix. Els polítics han d’escoltar molt i parlar menys, i això és el que fem a Castelldefels: escoltar la gent i després portar les propostes que surten del carrer al ple de l’Ajuntament.
El ple va aprovar els pressupostos el mes de juny passat. Per què no hi van donar suport?
Primer de tot cal dir que arriben molt tard. Ens hem menjat més de la meitat de l’any. D’altra banda, és complicat arribar a acords quan un govern que es troba en minoria no vol asseure’s amb la formació més votada. Són uns pressupostos que retornen a la vella política de demanar préstecs perquè els nostres fills acabin pagant les factures. Demanar cinc milions d’euros de préstecs no és el que necessita la ciutat. I encara menys si és per fer projectes com el de l’avinguda de la Constitució, que suposa gastar més de deu milions d’euros en fer un carril bici. A més a més, el govern municipal ha augmentat la partida de multes i sancions fins als tres milions d’euros per poder quadrar els comptes. Cal més policia als carrers i no pas més radars, perquè la realitat és que s’han incrementat molt els robatoris als domicilis.
Parlem de la seguretat, doncs. Fins a quin punt és un problema real a Castelldefels i quines mesures proposa?
Les dades no me les invento jo, les dona el Ministeri de l’Interior, el govern socialista. El primer trimestre del 2022 les infraccions penals a Castelldefels han crescut pràcticament un 20%. La sostracció de vehicles, un 62%; els furts, un 44%, i els robatoris a domicilis, un 36%. Aquestes dades són la realitat. Quan parles amb la gent del carrer t’ho expliquen. Et diuen que tenen por per si li ocupen de manera il·legal el seu habitatge. Quan vaig ser alcalde de Castelldefels vaig incrementar les patrulles de la ciutat en més d’un 25% i vam aconseguir reduir les infraccions. També vam posar un sistema de videovigilància per evitar els robatoris als habitatges. Són mesures que s’han de fer. Tolerància zero contra l’incivisme, el top manta i l’ocupació il·legal. El que vam fer va funcionar i volem tornar a implementar aquestes mesures. No hi ha prou policia als carrers i la sensació d’inseguretat és una realitat.
Per què considera que els ciutadans pateixen una pressió fiscal excessiva?
Abaixar els impostos no vol dir recaptar menys, sinó que la gent té més diners a la seva butxaca i decideix en què vol gastar-se’ls. Si abaixes els impostos, els diners flueixen, l’economia funciona i es genera més ocupació. Si més gent té feina, més gent pot pagar impostos. Nosaltres vam demostrar l’any 2011, quan vaig arribar a l’alcaldia en una situació econòmica molt complicada, amb un deute de prop de 80 milions d’euros i una tresoreria de menys 5 milions d’euros, que es podien abaixar els impostos. La recaptació va créixer i vam poder donar més serveis. La diferència que hi ha entre el nostre govern i l’actual és que nosaltres no malgastàvem els diners, sinó que invertíem bé els recursos públics. Actualment, sembla que els diners no siguin de ningú. Gastar-se deu milions d’euros per destruir places d’aparcament i crear un carril bici és un error. Qui anirà al centre de Castelldefels a comprar si és impossible aparcar? O com viuran els veïns que no poden aparcar el vehicle al costat de casa seva? Jo vaig donar ajudes a empreses per contractar veïns que estaven a l’atur i vam aconseguir crear 2.000 llocs de feina en quatre anys.
Com s’ha d’abordar el problema del transport públic al Baix Llobregat i, més concretament, a Castelldefels?
En primer lloc, hem d’aclarir que l’Àrea Metropolitana de Barcelona és una entitat supramunicipal formada pels alcaldes del territori. L’alcaldessa de Castelldefels és la vicepresidenta primera i, per tant, els ajuntaments hi poden incidir molt. També cal dir que el problema no ve d’ara. La xarxa d’autobusos fa temps que no funciona i ara s’ha agreujat la situació. Tenim una xarxa de transport públic insuficient a la nostra ciutat. Com pot ser que a molts barris de Castelldefels no hi arribin autobusos? O que no hi arribi ni el tramvia ni el metro? Quan va arribar el tripartit a la Generalitat va ensorrar el projecte del metro al Baix Llobregat i va proposar el desdoblament de Rodalies, però aquest projecte va quedar en un calaix. Ara diuen que volen millorar l’estació de Castelldefels. En què es gastaran aquests 26 milions d’euros? No milloraran les freqüències de pas ni tindrem un tren directe a Cornellà.
És molt crític amb la gestió urbanística i amb la neteja.
Les obres s’han de fer amb sentit comú. Com deia abans, fer una obra prop del passeig marítim en plena temporada alta no era una prioritat. El problema que tenim a la platja de Castelldefels no és el color de la rajola, és que no hi ha prou neteja i que no hi ha seguretat. Hi ha problemes de convivència. Tot això no es té en compte en el projecte de remodelació de l’avinguda dels Banys. Tampoc són encertats els canvis a l’avinguda de la Constitució, la C-245, el principal eix que talla la nostra ciutat. L’Ajuntament ha decidit posar un carril bici i treure els aparcaments. Fins i tot els comerciants s’estan mobilitzant perquè no comparteixen aquest projecte. En l’àmbit de l’urbanisme tenim molta feina a fer. Una altra qüestió és la dificultat per trobar un habitatge, sigui de lloguer o sigui de compra. L’Ajuntament no fa res per combatre l’ocupació il·legal i tampoc no promou habitatge a preu assequible. I, finalment, l’altre gran problema és el tema de la neteja. Castelldefels és un municipi amb més de 180 quilòmetres de carretera i cal invertir-hi molts més recursos. El govern no hi està prou implicat. A la ciutat hi viu molta gent i rep molts turistes i no té la qualitat que a nosaltres ens agradaria.
Després d’haver estat reelegit president del PP de Barcelona, és a les travesses per acabar dirigint el partit a Catalunya en un moment en què s’albira un possible canvi de cicle polític a Espanya.
Jo vull ser alcalde de la meva ciutat. Compto cada dia els dies que queden per arribar al 28 de maig del 2023. Aquest és el meu objectiu. Amb relació al canvi de cicle crec que és així. La gent vol un canvi. Ho hem vist a Andalusia, a Castella i Lleó o a Madrid. Alberto Núñez Feijóo aporta aquest extra de la bona gestió. Ho ha demostrat amb quatre majories absolutes a Galícia. La gent no et dona aquest suport si no et preocupes cada dia dels problemes dels ciutadans. Ho ha fet molt bé i ara té la responsabilitat de portar a Espanya el que ha aconseguit a Galícia. En aquest projecte del Partit Popular en l’àmbit nacional farem tot el possible perquè Catalunya torni a ser una peça clau dins d’Espanya i d’Europa. Creiem que poden tornar les empreses que van marxar i les inversions. Ja hem patit prou aquests últims anys amb el trencament de la convivència i ara hem de tornar a recuperar aquest tarannà i sentit comú que sempre hem tingut a Catalunya.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia