Juli Fernàndez aposta per incrementar les connexions ferroviàries al Vallès en comptes del Quart Cinturó
El conseller de Territori demana propostes “més immediates” per l’aeroport del Prat, com la gestió per part de la Generalitat
El conseller de Territori, Juli Fernàndez, prefereix incrementar les connexions ferroviàries al Vallès en comptes d’intervenir en carreteres o el projecte del Quart Cinturó en el tram entre Sabadell, Castellar del Vallès i Terrassa. Així ho ha defensat en una entrevista a ‘Ràdio 4’ i ‘La 2’, on ha remarcat que es tracta d’una infraestructura que “passa per una zona d’interès ecològic”. Precisament el Quart Cinturó és un dels esculls en la negociació dels pressupostos que mantenen el PSC i ERC. Sobre l’ampliació de l’aeroport del Prat, Fernàndez ha apostat propostes “més immediates” que permetin millorar la infraestructura i ha demanat que la Generalitat pugui intervenir en la seva gestió.
Sobre el Quart Cinturó, Fernàndez ha indicat que el tram entre Sabadell, Castellar del Vallès i Terrassa “no és una continuïtat de la B-40”, sinó que ha considerat que la infraestructura té la “continuïtat natural” per la C-58. “La Generalitat ens comprometen a connectar Castellar del Vallès amb la C-58, millorar la connexió entre Sabadell i Terrassa i alliberar el trànsit de dins de Terrassa”, ha verbalitzat el conseller. Així mateix, ha indicat que tots aquests projectes es troben recollits en el pla específic de mobilitat del Vallès. “Aquest pla prioritza l’actuació en carreteres ja existents”, ha avisat el titular de Territori.
Fernàndez demana la gestió de l’aeroport del Prat
En relació amb l’aeroport del Prat, una altra de les qüestions que també estan sobre la taula de la negociació dels pressupostos, Fernàndez ha retret al PSC que aposti per la proposta d’Aena, ja que es tracta d’un projecte que considera que afecta els espais naturals i es troba en “col·lisió” amb algunes directives europees. “Hem de ser capaços de construir escenaris reals i viables”, ha dit Fernàndez. “És millor no bloquejar-se en això i intentar liderar solucions que facin que el nostre aeroport pugui respondre a les necessitats del país”, ha defensat.
En aquesta línia, el titular de Territori ha demanat que la Generalitat pugui gestionar la infraestructura. També ha proposat construir la T Satèl·lit. “Ens permetria poder fer aquesta gestió dels viatgers que arriben a l’aeroport i que fos una mica millor”, ha opinat.
Hard Rock
Sobre el complex d’oci que Hard Rock vol instal·lar al Tarragonès, Fernàndez ha negat que el govern estigui retardant els tràmits interns, com sosté el PSC, i ha defensat que el projecte es troba en la fase administrativa. “En totes les tramitacions urbanístiques intentem ser solvents i exigents”, ha apuntat. Després de tot, el titular de Territori ha confiat que el govern arribarà a un acord pels pressupostos i ha tret pit del fet que l’executiu ja hagi pactat amb sindicats i patronals. “Sabem que fer política és arribar a acords, en tenim ganes, però tothom les ha de tenir”, ha avisat el conseller.
Preguntat per la prohibició de patinets elèctrics al transport públic, Fernàndez ha defensat que és una decisió “per minimitzar riscos” mentre es troba la manera de reglamentar la situació.