Política

Montcada vol un tracte singular per la sobrecàrrega d’infraestructures

Reivindica un marc normatiu i una llei sectorial per obtenir recursos econòmics

“Ens hem guanyat el dret a reivindicar els nostres drets, a pal·liar la injustícia de la distribució dels recursos i a revertir la solidaritat metropolitana a benefici del nostre municipi”. Així s’ha expressat aquest matí l’alcaldessa de Montcada i Reixac, Laura Campos, per justificar la petició al govern català i l’estatal perquè sigui reconeguda la seva “singularitat” amb una llei i un marc normatiu que els permeti obtenir recursos econòmics per lluitar contra el que consideren un esquarterament urbanístic provocat per la sobrecàrrega d’infraestructures.

Campos hi ha posat xifres: 29 quilòmetres d’infraestructures viàries i ferroviàries que travessen el territori; la C-58 –hi passen 160.000 vehicles a diari–; la C-33, que des de l’alliberament dels peatges ha comportat un pas diari de més de 350.000 vehicles; els 510 trens de diferents línies que hi circulen, les 41,76 hectàrees ocupades per infraestructures ambientals d’ús metropolità –la depuradora i l’ecoparc–; les línies d’alta tensió i el gasoducte que no els donen servei els 40 quilòmetres de xarxa hidrogràfica o el 34% de zones de connectivitat ecològica en situació crítica per la presència d’infraestructures.

La petició que fa el municipi s’ha elaborat a partir d’un informe de l’agència de desenvolupament urbà Barcelona Regional que es presentarà el 21 de març i en el que es destaca la pressió que suposa tenir quilòmetres de vies, carreteres i altres infraestructures. Segons l’estudi, que també aporta una setantena d’actuacions per pal·liar l’impacte de la sobrecàrrega d’infraestructures, el cost econòmic que suposa per al municipi l’esquarterament territorial és de 17,1 milions d’euros; 4,3 són costos econòmics directes i 12,8 milions, de costos indirectes provocats pels efectes barrera, com ara els passos a nivell.

“Portem molts anys pagant una servitud altíssima, amb una sobrecàrrega d’infraestructures que tenen un gran impacte en la ciutat”, assenyala Campos. Reclama als governs català i espanyol la creació d’aquesta llei que reconegui la particularitat del municipi i que estableixi compensacions, entre elles de caràcter fiscal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.