POlÍTICA MUNICIPAL
El govern de Lloret busca restablir el ’bon to’ amb l’oposició
L’equip de govern de Lloret de Mar ha emès un comunicat per “restablir el bon to “ després de les acusacions abocades en un comunicat del 20 d’octubre passat que va rebre una resposta contundent dels grups municipals de Tots per Lloret, ERC Lloret de Mar i Sumem Lloret. Amb aquest comunicat d’ara, el govern busca tancar i donar per finalitzada “la problemàtica existent amb els Grups Municipals d’ERC, Sumem Lloret i Tots per Lloret”. “Volem deixar clar que la nostra intenció només era ser transparents amb la població i comunicar l’estat econòmic de l’Ajuntament i, en cap cas, difamar o menystenir el Govern anterior”, hi asseguren.
Pel que fa a les factures de FECSA-Endesa i Iberdrola que l’actual equip de Govern va anunciar com a pendents de pagament, han matitazat que des del Departament d’Intervenció de l’Ajuntament de Lloret de Mar manifesten que es tracta de factures que, “al tancament de l’exercici 2022 no varen poder-se imputar al pressupost d’aquell exercici per manca de consignació pressupostària. El fet de no tenir consignació pressupostària suficient per al 2022 ha obligat a incloure aquestes factures al compte 413, i la seva imputació i càrrec al pressupost de l’exercici 2023 i, per tant, s’arrossega un dèficit en les partides de subministrament elèctric de l’any 2023 que cal resoldre”.
“Les factures -afegeixen- no eren al pressupost 2022, sinó a la partida 413, cosa que va induir a la inexactitud. No obstant això, aquestes factures van ser abonades en data 10 de març de 2023 i, per tant, es van liquidar dins del període de la legislatura 2019-2023”.
Pel que fa al deute amb l’Agència de Residus de Catalunya (ACR), el govern actual de Lloret exposa el que diu el Departament de Medi Ambient de l’Ajuntament: “L’ARC, vist l’ingrés indegut en relació amb el cànon de disposició de residus, va sol·licitar una reunió per exposar la situació, que preveia la necessitat de retornar un import inicialment estimat en 2.600.000 euros”.
“Tot i que s’estima que aquest pugui ser el cost total, actualment -manifesten- no s’ha determinat quin és l’import real que s’ha de retornar. Les dues administracions tampoc no han definit el termini per a procedir a la devolució de l’import”. I asseguren també que “d’aquesta manera, estem en espera que es concreti l’import que l’Ajuntament de Lloret de Mar haurà de retornar per aquest cànon i el termini en què s’haurà de retornar. Esperem que aquesta situació no afecti ni posi en risc els serveis essencials per als nostres veïns”.