Política

Mar Roig

Sánchez matisa l’oposició a participar en la coalició naval

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha afirmat aquest dimecres que està “obert i disposat” a participar en una coalició internacional per protegir el transport naval al Mar Roig, però ha considerat que l’actual missió Atalanta de la Unió Europea (UE) no és l’instrument adequat per fer-ho.

En declaracions després del darrer Consell de Ministres de l’any, Sánchez ha assegurat que “no s’oposa a crear una altra operació al Mar Roig”. No obstant això, ha demanat que el dispositiu per protegir els vaixells comercials dels atacs dels rebels houthis del Iemen sigui “específic” i no sota el “paraigües” de l’Atalanta. I és que segons ell, aquest operatiu per lluitar contra la pirateria a l’Índic “no té les característiques, ni la naturalesa” de la intervenció que cal ara. “La situació és completament diferent; no té res a veure una operació amb l’altra”, ha insistit hores abans viatjar a l’Iraq. Sánchez ha subratllat que el compromís de l’Estat amb l’OTAN i la UE és “total i absolut” i que és el país europeu que participa a més operacions a l’estranger. “Tenim més de 3.000 soldats desplegats en diferents operacions al món”, ha recordat.

Impacte en el tranport marítim

Els atacs amb drons i míssils a vaixells comercials israelians o amb origen o destinació cap a aquest país per part dels houthis han portat algunes de les principals navilieres mundials a suspendre les seves operacions al Mar Roig, pas obligat cap al canal de Suez. Algunes companyies han buscat rutes alternatives, com la circumnavegació d’Àfrica, que afegeixen dies de viatge i costos al transport i pertorben la cadena de subministraments global. El bloqueig amenaça amb afectar especialment països importadors de petroli i gas, com l’Estat espanyol, ja que la principal ruta de proveïment d’aquestes matèries passa pel canal de Suez.

La naviliera Maersk ha programat avui per a les properes setmanes les rutes de rutes de diversos dels seus mercants per aquest corredor marítim, després d’anunciar diumenge que tenia la intenció de reprendre el trànsit a la zona després la formació d’una coalició internacional contra els atacs marítims. La companyia danesa va ser una de les primeres que va desviar la navegació cap Àfrica després de l’atac que va patir el Maersk Gibraltar el 15 de desembre a l’estret de Bab al Mandeb.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Ferran Rodero
Alcalde de Quart (Gent de Quart-Compromís Municipal)

“Compartíem l’objectiu amb el PSC i va ser fàcil trobar-nos”

Quart
política

La sobirania fiscal neix el 2025 però no té data final

barcelona
política

Eufòria de Sánchez i PSOE tot i obviar ‘concert’ i no tenir vots per a la Lofca

madrid
política

Els comuns i el PSC ultimen un pacte per a la investidura d’Illa

barcelona
política

Junts, contra un preacord que “assumeix el marc polític del PSC”

barcelona
guerra a gaza

Israel bombardeja objectius a Beirut en resposta a l'atac al Golan

barcelona
EUROPA

Lukaixenko indulta a l’alemany condemnat a pena de mort a Bielorússia

barcelona
política

El PSC es farà seu gran part del programa de govern d’ERC si s’aprova el preacord

barcelona
política

El TSJC diu com PP i Vox que l’independentisme només es pot aturar penalment

barcelona