Política
Zapatero promet 5.000 milions d'euros per a la xarxa de Rodalies de Madrid
ICV qualifica l'anunci de "sorprenent, insòlit i humiliant" per a Catalunya
El president del govern espanyol i candidat socialista a la reelecció, José Luis Rodríguez Zapatero, s'ha compromès, si guanya les eleccions generals, a posar en marxa un "gran pla de Rodalies" per a la Comunitat de Madrid per un valor de 5.000 milions d'euros.
Zapatero ha promès, en l'acte de presentació dels candidats a les generals per Madrid, que aquest pla suposarà "una gran transformació per a la Comunitat de Madrid" i la prolongació de 150 km de la xarxa de trens de Rodalies de Madrid, que actualment en té 400.
Davant de tots els candidats del PSOE per Madrid, Zapatero ha expressat també el seu "compromís personal i absolut" amb la candidatura Madrid 2016 perquè la ciutat sigui seu dels Jocs Olímpics i ha assegurat que el govern respondria amb les inversions necessàries.
Un dèficit històric
La capital espanyola compta amb una xarxa pròpia per al transport de rodalies fruit de les inversions constants per millorar-la dutes a terme durant els últims 20 anys pel Consorci Metropolità del Transport. Això s'ha traduït en una xarxa ben estesa, un servei eficient i unes tarifes més barates que a Barcelona.
La xarxa de Rodalies de Barcelona va rebre menys de la meitat d'inversió que la de Madrid durant el 2006. Mentre el ministeri va invertir 598,7 milions d'euros a la xarxa madrilenya, els diners destinats a la millora de vies, trens i estacions de Rodalies a Barcelona amb prou feines va arribar a 260. I en aquesta inversió de 260 milions hi figuren els 107 milions d'euros que costa la reforma de l'estació de Sants, lligada a l'arribada del TGV a la ciutat.
Zapatero ha promès, en l'acte de presentació dels candidats a les generals per Madrid, que aquest pla suposarà "una gran transformació per a la Comunitat de Madrid" i la prolongació de 150 km de la xarxa de trens de Rodalies de Madrid, que actualment en té 400.
Davant de tots els candidats del PSOE per Madrid, Zapatero ha expressat també el seu "compromís personal i absolut" amb la candidatura Madrid 2016 perquè la ciutat sigui seu dels Jocs Olímpics i ha assegurat que el govern respondria amb les inversions necessàries.
Un dèficit històric
La capital espanyola compta amb una xarxa pròpia per al transport de rodalies fruit de les inversions constants per millorar-la dutes a terme durant els últims 20 anys pel Consorci Metropolità del Transport. Això s'ha traduït en una xarxa ben estesa, un servei eficient i unes tarifes més barates que a Barcelona.
La xarxa de Rodalies de Barcelona va rebre menys de la meitat d'inversió que la de Madrid durant el 2006. Mentre el ministeri va invertir 598,7 milions d'euros a la xarxa madrilenya, els diners destinats a la millora de vies, trens i estacions de Rodalies a Barcelona amb prou feines va arribar a 260. I en aquesta inversió de 260 milions hi figuren els 107 milions d'euros que costa la reforma de l'estació de Sants, lligada a l'arribada del TGV a la ciutat.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.