POLÍTICA
Les mesures de l’Ajuntament de Pineda per compensar l’augment de l’IBI divideixen els veïns
Els dos grups de veïns de Pineda de Mar que es van mobilitzar contra l’augment del 25% de l’IBI aquest 2024 han pres camins diferents. Les plataformes Vecinos en lucha i Estel Groc, que van unir forces amb les protestes davant de l’Ajuntament i tallant al trànsit la carretera N-II han decidit variar l’estratègia per lluitar contra la pujada que ambdós van qualificar en el seu moment de desproporcionada. D’una banda, Vecinos en lucha, tal i com va confirmar ahir l’Ajuntament, ha pactat amb el govern local del PSC i el PP un seguit de mesures per facilitar el pagament tant de l’IBI com de l’impost de vehicles i la taxa d’escombraries. En concret, i segons comunica el mateix Ajuntament, augmenten les fraccions per pagar l’IBI de tres a sis i de la taxa d’escombraries que passa d’una a dues. Per poder accedir al fraccionament els rebuts han d’estar domiciliats. D’altra banda, els ciutadans podran sol·licitar el fraccionament sense interessos addicionals als tributs, i també de l’IVTM (Impost sobre vehicles de tracció mecànica), sempre que ho demanin en període voluntari i acreditin l’existència de dificultats econòmiques, i que facin el pagament durant l’any natural. Paral·lelament a aquesta tarifa plana, l’Ajuntament ha anunciat que afegirà 15.000 euros als 30.000 que tenia destinats el 2023 a ajudes a l’habitatge i que en breu convocarà les bases per accedir-hi.
Per la seva banda, la plataforma Estel Groc ha emès un comunicat en el qual qualifica l’acord amb l’Ajuntament d’“enganyifa com una casa de pagès”. “Simplement és el resultat de desglossar la despesa en set pagaments, com si es tractés d’una oficina de recobrament, i això abans de caure en impagament, això sí, sense interessos de demora, que només faltaria”, exposen. Des de l’entitat proposen a a ciutadania com a mesura de pressió que recorrin els rebuts un cop els rebin a casa en un termini màxim de quinze dies. “Amb la informació del nostre pagament individual, o bé amb el pagament fet i el propi rebut, ja sigui per via internet o presencial, amb sol·licitud de cita prèvia, per tal que quedin enregistrades les nostres queixes”, apunten i afegeixen que així es podrà frenar “l’abús de poder al qual estem sotmesos”. La plataforma anuncia que divulgaran a través de les xarxes un model de requeriment perquè la ciutadania el faci servir i que en cas que els rebuts recorreguts no rebin la resposta de l’Ajuntament en el termini màxim d’un mes, seguiran la queixa per via administrativa.