Bagué denuncia de nou el retard del desdoblament de la N-260
En una intervenció a la Comissió de Transports del Senat, davant del ministre Òscar Puente, el senador Joan Bagué ha denunciat de nou “el retard impresentable del desdoblament de la N-260 en el tram de Besalú a Figueres”, arran de l’accident que fa tres dies hi va haver a Navata. Bagué ha recordat en el mateix comunicat que “el primer projecte data de 1998, fa 26 anys, i que ha quedat pendent any rere any governi qui governi”.
En la mateixa intervenció, el senador ha tornat a manifestar que el govern espanyol duu a terme “una planificació i execució molt centralitzades, amb un alt grau d’ineficiència i un baix nivell d’execució pressupostària per a Catalunya, sempre amb desviacions favorables no previstes cap a Madrid”. “S’han desenvolupat les polítiques infraestructures amb interessos partidistes. Quants quilòmetres de noves vies ferroviàries s’han construït en els darrers anys a Catalunya? Zero. I a Madrid? Vuitanta”, ha detallat Bagué. El senador ha exposat que “el paradigma de la centralització és la xarxa d’alta velocitat espanyola, on està tot calculat perquè neixi, transcorri o finalitzi a Madrid”. També ha recordat les xifres d’inversions a Rodalies del 1990 al 2018 segons l’organisme independent AIREF, on de 3.700 milions, la meitat es van destinar a la xarxa de Madrid, mentre que a Barcelona, el 16,8%.