Política
Educació veta les xerrades sobre la consulta sobiranista "en hores lectives" als instituts
La conselleria ha demanat a l'IES Alfons Costafreda de Tàrrega, que havia programat l'activitat per a aquest dimarts, que consulti amb el consell escolar si s'ha de fer o no i en quina aula
Les consultes sobre l'autodeterminació no podran entrar a les aules "en hores lectives". Així ho ha "recomanat" la conselleria d'Educació, mitjançant la inspectora de zona a la direcció de l'institut de Tàrrega Alfons Costafreda, on aquesta tarda s'havia de fer la primera xerrada sobre mecanismes democràtics i sobre el referèndum popular simbòlic que es prepara per al 13-D.
Segons fonts de la coordinadora nacional de les consultes, la comissió de Tàrrega ha impulsat una xerrada-debat per a aquesta tarda.
I la xerrada també havia de ser l'escenari per fer la “presentació a nivell nacional” d'un crèdit variable sobre els processos independentistes, que es volia proposar a tots els instituts dels pobles en què es fa la consulta, uns 150 de Catalunya.
Des de la Coordinadora per la Consulta sobre la Independència asseguren que la directora de l'IES Alfons Costafreda de Tàrrega ha rebut “pressions mediàtiques” –ha rebut trucades de mitjans madrilenys preguntant per la xerrada– i una recomanació del departament d'Educació que tal presentació es faci "en hores no lectives".
Portaveus de la conselleria han assegurat a l'AVUI.cat que de la presentació del crèdit no en sabien res i que el que sí que s'ha recomanat al centre, a través de la inspectora corresponent, és que la xerrada es faci fora de l'horari lectiu i després de l'aprovació per part del consell escolar. Un consell escolar que ha de proposar la cessió de l'espai que es destini a la xerrada.
Educació recalca que la recomanació de fer-ho fora d'hores de classe no té res a veure amb el tema que es vol tractar i que el suggeriment es faria en qualsevol cas per a temes extraescolars.
La Coordinadora està confeccionant una proposta dirigida a la totalitat d'instituts de les localitats que celebraran consultes. Tot i que l'aplicació d'un crèdit variable ha de passar per un procés, ha de tenir una validació pedagògica i no es pot començar a aplicar a mig curs, des de la coordinadora asseguren que s'està ultimant un crèdit d'una hora adaptat als diversos cicles educatius.
També recalca que amb aquest crèdit el que volen és parlar “del procés en general” i que no són “xerrades pro independència”, sinó xerrades “didàctiques” sobre el dret universal de l'autodeterminació. “No volem parlar de com aconseguir la independència, només volem obrir el debat”, afirmen els portaveus de la coordinadora.
Segons fonts de la coordinadora nacional de les consultes, la comissió de Tàrrega ha impulsat una xerrada-debat per a aquesta tarda.
I la xerrada també havia de ser l'escenari per fer la “presentació a nivell nacional” d'un crèdit variable sobre els processos independentistes, que es volia proposar a tots els instituts dels pobles en què es fa la consulta, uns 150 de Catalunya.
Des de la Coordinadora per la Consulta sobre la Independència asseguren que la directora de l'IES Alfons Costafreda de Tàrrega ha rebut “pressions mediàtiques” –ha rebut trucades de mitjans madrilenys preguntant per la xerrada– i una recomanació del departament d'Educació que tal presentació es faci "en hores no lectives".
Portaveus de la conselleria han assegurat a l'AVUI.cat que de la presentació del crèdit no en sabien res i que el que sí que s'ha recomanat al centre, a través de la inspectora corresponent, és que la xerrada es faci fora de l'horari lectiu i després de l'aprovació per part del consell escolar. Un consell escolar que ha de proposar la cessió de l'espai que es destini a la xerrada.
Educació recalca que la recomanació de fer-ho fora d'hores de classe no té res a veure amb el tema que es vol tractar i que el suggeriment es faria en qualsevol cas per a temes extraescolars.
La Coordinadora està confeccionant una proposta dirigida a la totalitat d'instituts de les localitats que celebraran consultes. Tot i que l'aplicació d'un crèdit variable ha de passar per un procés, ha de tenir una validació pedagògica i no es pot començar a aplicar a mig curs, des de la coordinadora asseguren que s'està ultimant un crèdit d'una hora adaptat als diversos cicles educatius.
També recalca que amb aquest crèdit el que volen és parlar “del procés en general” i que no són “xerrades pro independència”, sinó xerrades “didàctiques” sobre el dret universal de l'autodeterminació. “No volem parlar de com aconseguir la independència, només volem obrir el debat”, afirmen els portaveus de la coordinadora.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.