Política
ERC i ICV protesten contra el pla Blanco a Madrid mentre el tripartit intenta parar el cop a Barcelona
Ridao i Nadal no es posen d'acord sobre si la proposta permetrà la gestió individualitzada del Prat. Herrera creu que l'Estat condemna l'aeroport de Barcelona a un paper "marginal"
Com si es repetís la història de la negociació del finançament, el govern tripartit de la Generalitat i els partits que el formen estan fent equilibris en les seves reaccions a la proposta de gestió presentada pel ministre de Foment, José Blanco, per a l'aeroport del Prat.
En nom del govern han parlat els socialistes Mar Serna –com a portaveu de la setmana després de la reunió de govern– i Joaquim Nadal, entrevistat per telèfon per Catalunya Informació com a conseller del departament implicat. Tots dos consellers, un amb més contundència que l'altra, han indicat que Blanco ha fet un primer pas, que hi ha una "porta oberta" i que només cal continuar negociant. Per ara, les veus d'ERC i ICV al govern no han sonat respecte d'aquest afer.
Però des de fora del govern, ERC ha aixecat la veu. Els republicans no coincideixen amb Nadal –del PSC però que parlava en nom del govern al qual també pertanyen els republicans– ni tan sols en el discussió sobre si el model de Blanco permetrà fer una gestió "individualitzada" del Prat, amb criteris propis al marge de la resta d'aeroports de l'Estat. Segons Nadal, sí que serà possible. Segons Ridao, no.
Pel secretari general d'ERC i portaveu dels republicans al Congrés, el model proposat per Foment "perpetua un model radial, centralista, unipolar, més imperial que funcional, on l'Estat continua tallant el bacallà [ho ha dit així, però en castellà, en la sessió parlamentària] i on, per cert, no es permet una gestió individualitzada i autònoma".
També crític, el portaveu d'ICV, Joan Herrera, ha considerat que el model de l'Estat condemna el Prat a un paper "marginal" respecte de Barajas. "Qui té les regnes és AENA, i AENA no permetrà una estratègia diferenciada", ha especificat.
En nom del govern han parlat els socialistes Mar Serna –com a portaveu de la setmana després de la reunió de govern– i Joaquim Nadal, entrevistat per telèfon per Catalunya Informació com a conseller del departament implicat. Tots dos consellers, un amb més contundència que l'altra, han indicat que Blanco ha fet un primer pas, que hi ha una "porta oberta" i que només cal continuar negociant. Per ara, les veus d'ERC i ICV al govern no han sonat respecte d'aquest afer.
Però des de fora del govern, ERC ha aixecat la veu. Els republicans no coincideixen amb Nadal –del PSC però que parlava en nom del govern al qual també pertanyen els republicans– ni tan sols en el discussió sobre si el model de Blanco permetrà fer una gestió "individualitzada" del Prat, amb criteris propis al marge de la resta d'aeroports de l'Estat. Segons Nadal, sí que serà possible. Segons Ridao, no.
Pel secretari general d'ERC i portaveu dels republicans al Congrés, el model proposat per Foment "perpetua un model radial, centralista, unipolar, més imperial que funcional, on l'Estat continua tallant el bacallà [ho ha dit així, però en castellà, en la sessió parlamentària] i on, per cert, no es permet una gestió individualitzada i autònoma".
També crític, el portaveu d'ICV, Joan Herrera, ha considerat que el model de l'Estat condemna el Prat a un paper "marginal" respecte de Barajas. "Qui té les regnes és AENA, i AENA no permetrà una estratègia diferenciada", ha especificat.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.