Política

“Els maquinistes, com els controladors, són un col·lectiu privilegiat”

Lluís Recoder, conseller de Territori i Sostenibilitat, denuncia que “aquesta vaga encoberta és un xantatge inacceptable”

No descarta implantar més peatges per sufragar l'obra pública

“Maquinistes i controladors són uns privilegiats per governs que han cedit a les seves peticions”, ha denunciat aquest dimecres, Lluís Recoder, conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, en declaracions a Els matins de TV3.

“No entenc la vaga, no té cap mena de sentit i afecta a milers d'usuaris”. “És un xantatge inacceptable”, ha afegit.

Sobre la supressió de la velocitat variable, el conseller de Territori i Sostenibilitat, ha explicat que “la qualitat de l'aire no és un fenomen estàtic, no sempre és igual, i és per això que no cal mantenir sempre la mateixa velocitat”.

En aquest sentit, ha dit que “la limitació de la velocitat va ser una decisió política no mediambiental”.

Recoder, considera que “la velocitat afecta a la contaminació en un 2%, només”. I ha afegit que entén les limitacions de velocitat però aquestes han de “mantenir un equilibri entre la seguretat vial i la fluïdesa de la circulació”.

Sobre les declaracions de Pere Navarro, director de la Direcció General de Trànsit (DGT), en què denunciava que augmentarà la sinistralitat si es suprimeix la limitació de la velocitat, Recoder ha recordat que ell no ha implantat la limitació dels 80 km/h a la resta de l'estat on té potestat per fer-ho”.

El conseller també ha sortit al pas de les crítiques que la Generalitat ha rebut en les últimes hores sobre l'aprovació del crèdit a Spanair.

Recoder ha destacat que la companyia té una valor molt important per l'aeroport del Prat i ha afegit que “si parlem d'ajudes institucionals a Spanair també podríem parlar de les ajudes estatals a Iberia”.

Retallada a l'obra pública

“Encara no s'ha arribat al nivell de detall de saber quines infraestructures es retallaran”, ha assegurat el conseller, tot i que ha repetit que “el pressupost de 2011 serà un 10% menor a l'anterior o tindrem l'amenaça d'una intervenció del govern de l'Estat”.

El titular de Política Territorial i Sostenibilitat ha reconegut que les empreses d'obres públiques “aniran pitjor amb menys inversió en obra pública”, però que “aquesta equació no té solució”. “Sí que es pot, en canvi, buscar fórmules de finançament público-privada”.

En aquest sentit, ha qualificat el Pla Director d'Infraestructures 2010-2020, que contempla la inversió de 100.000 milions en deu anys, com una “carta als reis” de l'anterior govern i ha comentat que una de les mesures que no descarta implantar són més peatges per sufragar l'obra pública.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.