Política

El míting és història

Un ‘lipdub', un concurs amb premi econòmic o una festa dels anys vuitanta són iniciatives d'aquesta campanya per atraure més vots

Les campanyes electorals poden arribar a ser extremadament avorrides. I l'avorriment genera desinterès. El desinterès, desencís. I el desencís, abstenció. L'originalitat és la millor manera de combatre la desafecció dels ciutadans vers la política. I dins l'originalitat, hi cap tot. El míting, la passejada pel mercat o el porta a porta han perdut efectivitat, tot i que la majoria de partits encara s'hi aferren. En una societat 2.0 cal buscar l'originalitat.

El Grill (Grup Independent de Lloret) ho té clar. “Som un partit petit, amb pocs recursos i el que volem és fer una campanya diferent, divertida i atractiva”, explica el seu alcaldable, Joaquim Teixidor. Per això, han decidit fer un lipdub –enregistrament d'un vídeo musical en pla seqüència en què els participants fan play-back d'una cançó–. La convocatòria és per aquest diumenge, al passeig Jacint Verdaguer, a les 12 del migdia, i està obert a tots els lloretencs (es pot fer la inscripció a través del web grill.cat). Música per captar vots. Una tàctica que també utilitza el PP de Blanes, que demà al vespre farà una festa ambientada en els anys vuitanta. O si no, una altra opció és aprofitar recursos: el Millor de Lloret farà passejades gratuïtes amb trenet (el cap de llista en té un).

D'altra banda, si un no vol deixar totalment de banda el tradicional míting, el que pot fer és assegurar-se l'assistència. A destacar, la iniciativa dels independents de Riudellots. Durant la campanya repartiran fins a deu tríptics per les cases del poble, amb una proposta electoral a cadascun i un Riudenigma. Es tracta d'una definició relacionada amb el poble, com per exemple “carrer de pujada i baixa molt florit (7 lletres)”. Les respostes s'hauran de portar en el míting final del grup, el 19 de maig, i el guanyador s'emportarà 250 euros per gastar en comerços de Riudellots o bé una nit d'hotel a Barcelona i dues entrades al teatre (els diners els posen els regidors de la seva butxaca). Això sí, el guanyador cal que sigui present al míting. A Lloret, els de CiU han preparat per diumenge una festa al parc aquàtic Water World. I aquesta setmana van per les escoles repartint entrades amb un pallasso. Èxit segur.

Però, l'originalitat genera vots? Et dóna l'alcaldia? Com a mínim demostra que, més enllà de promeses i demagògies, s'intenta posar-hi enginy. Ja és molt.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Celebració de la Diada de Catalunya a Terra Negra

llagostera

Salellas recorda Puigdemont en l’acte de la Diada i insta Illa i Paneque a“no mirar a una altra banda”

girona
política

Antich crida a refer el consens sobre el dret a decidir

barcelona
política

El TC admet a tràmit la qüestió d’anticonstitucionalitat del Suprem sobre l’amnistia

madrid
ucraïna

Biden estudia permetre a Kíiv l’ús de míssils de llarg abast dels EUA contra Rússia

barcelona
iran

Teheran avisa que respondrà a les noves sancions occidentals

barcelona
política

Primera ofrena del govern d’Illa a Rafael Casanova en clau de nou executiu i de partits

barcelona
drets humans

El Consell d’Europa prepara una convenció contra el tràfic de migrants

barcelona
Xina

Pequín planeja un “increment gradual” de l’edat de jubilació

barcelona