El Compromís per Burjassot explica la situació econòmica de l'Ajuntament
Més de dos centenars de persones van omplir la Casa de la Cultura per conèixer la realitat econòmica
Al voltant de 200 persones es van aplegar a la Casa de Cultura de Burjassot per a escoltar l'exposició d'Emili Altur, regidor d'Hisenda i Promoció Econòmica, sobre la gestió econòmica del consistori en els darrers anys i les seues propostes per als propers pressupostos municipals.
El Bloc - Compromís de Burjassot, ha realitzat un acte públic per a explicar la situació econòmica de l'Ajuntament de Burjassot i apuntar les seues línies mestres d'actuació per als propers pressupostos municipals i per a la resta de la legislatura. El nombrós públic assistent va poder escoltar de boca de l'Alcalde i del regidor d'Hisenda i Promoció Econòmica, quina és l'actual situació financera del consistori i quines son les seues propostes per a millorar-la i superar el deute. Alhora, també van poder participar, preguntant a l'Alcalde, Jordi Sebastià i al regidor, i deixar les seues propostes a l'enquesta que el Bloc-Compromís va repartir a tots els assistents per tal de conèixer les seues impressions i inquietuds al voltant del pressupost municipal i la gestió del nou equip de govern.
En aquests moments, el deute de l'Ajuntament amb entitats bancàries és de 23.910.243,96 €, i el deute de tresoreria a proveïdors és 6.095.294 €. A aquesta situació s'ha arribat, segons el regidor d'Hisenda i Promoció Econòmica, per la mala previsió realitzada en les anteriors legislatures, ja que no s'han cobert amb ingressos corrents les inversions de l'Ajuntament i s'ha viscut finançant el deute, fins i tot, part del deute prové de l'any 1998 i s'ha anat retardant el pagament de l'import del principal, que comença a vèncer l'any 2012. Per altra banda, diverses administracions públiques com la Generalitat Valenciana, el Govern espanyol i la Unió Europea deuen a l'Ajuntament de Burjassot 5.096.527,90 €. Existeix un dèficit de tresoreria des de l'any 2.009, però des de llavors, encara no existeix un pla econòmic financer ni un pla de sanejament, que s'està elaborant ara. Aquesta circumstància és molt perillosa en l'actual conjuntura, ja que l'Ajuntament ha realitzat gran quantitat de serveis, ha tingut un ritme de despesa que no està acord a la realitat del moment i un ritme d'ingressos optimista, que tampoc s'acobla a la realitat actual.
Tampoc no s'han actualitzat impostos en anys i existeixen taxes desfasades en el seu estudi econòmic i, per tant, de la realitat econòmica que pretenen cobrir i ha hagut una mala gestió dels recursos públics.
Les propostes del govern local de Burjassot per a encarar aquesta situació, van encaminades, a realitzar un procés viu i no limitat als pressupostos actuals, amb un compromís d'equilibri en la gestió dels ingressos i les despeses, disminuint considerablement la despesa. Aplicar mesures d'organització i de personal que tendisquen a racionalitzar les funcions dels treballadors de l'Ajuntament i a aflorar llocs innecesaris. Entre aquestes mesures també destaquen l'eliminació de les dietes dels regidors per assistència a òrgans municipals o l'estalvi en despesa corrent a través de la reducció supressió de partides no necessàries, mesures integrals d'estalvi energètic i de combustibles, minorització o supressió d'assignacions pressupostàries en les aplicacions pressupostàries no necessàries de naturalesa corrent, com per exemple els estudis.
També es produirà una minorització en despesa de publicitat i protocol i una minorització substancial en la política de subvencions. S'actualitzaran les diverses taxes municipals i es crearan noves per prestació de serveis que no s'estan abonant, es milloraran els processos de gestió recaptatòria i es generaran majors recursos. Es potenciarà la creació d'acords i convenis amb terceres entitats amb la finalitat de minorar la despesa en la realització d'esdeveniments.