L'Ajuntament d'Algemesí dóna un pas enrere en transparència ciutadana
Més Algemesí assegura que s'està creant un greuge comparatiu entre associacions, grups i entitats més o menys pròximes al Partit Popular
A través de la consulta de les actes de la Junta de Govern Local publicades a la pàgina web de l'Ajuntament, la ciutadania pot comprovar que l'Ajuntament ha donat un pas enrere en la transparència de la gestió dels diner públics i està creant un greuge comparatiu entre les diferents associacions culturals del poble.
Segons denuncia el regidor de Més Algemesí, aquest equip de govern està abusant i violentant, la norma relativa a les “subvencions nominatives” en matèria de cultura. Es tracta d'aquelles que atorga l'alcalde de manera graciosa.
Dona la causalitat que la majoria de les associacions que enguany han obtés ajudes, també obtingueren l'any passat subvencions d'aquest ajuntament. Enguany hi ha més associacions que rebran la subvenció de manera nominativa, es a dir, de forma suposadament “excepcional”, que les que la reben per la via de convocatòria pública habitual. De fet els números així ho indiquen, ja que fins el moment s'han atorgat directament i sense concurs públic 8.200€. Aquesta quantitat supera la quantitat de 7.000€ que l'Ajuntament ha aprovat destinar a les subvencions per concurrència en concurs públic.
El pitjor de tot es que es retrocedeix també en el tracte igualitari i equànime envers les associacions. D'ara endavant hi haurà associacions de primera i de segona. Hi haurà associacions que tindran una subvenció directa per criteris polítics o per tenir via directa amb l'equip de govern, i haurà unes altres que tindran una subvenció per concurrència a un concurs públic que la rebran d'acord amb uns criteris tècnics. Més Algemesí considera que aquest procedir pot estar motivat per la intenció de fer un ús partidista i electoralista d'aquest tipus de subvencions que ha de ser excepcional.
Aquesta manera d'escapar a la fiscalització de l'oposició, suposa un pas enrere en la transparència de la gestió.