Encadenats a Youtube
PROMOCIÓ ·
L'Assemblea treballa intensament els vídeos a la xarxa per aconseguir la màxima mobilització en la Via Catalana
Els espots es graven amb rapidesa i les crides als figurants es fan amb menys de 24 hores de marge
No estava previst. Un dels últims anuncis de la Via Catalana, el dirigit per Lluís Danés, va ser una decisió d'última hora de l'Assemblea Nacional Catalana. S'havia de fer una crida per omplir les Terres de l'Ebre. Danés va donar el sí i una idea: “Un partit no està guanyat fins que no es juga.” Des de fa mesos, l'ANC ha encadenat diversos espots per buscar la màxima mobilització durant la Diada. Es difonen per la xarxa: Facebook, Twitter, Youtube. Que rodi. L'eficiència està demostrada: poc després de la crida per omplir les Terres de l'Ebre es vorejava l'objectiu en els trams més difícils.
En un nou vídeo difós ahir, Jaume Cabré, Pep Guardiola i Dyango “feien via” perquè l'Onze de Setembre sigui un èxit. Segons fonts de l'ANC, aquest cap de setmana es farà públic un altre anunci amb imatges de cadenes d'arreu del món. I encara n'hi haurà més. L'Assemblea busca voluntaris per rodar un espot aquesta mateixa tarda a les 17 h a la placa fotovoltaica del Parc del Fòrum de Barcelona. La condició: “Porteu samarreta de la Via.” Tot es filma i s'edita amb rapidesa. Així es va fer l'anunci És a les teves mans, que ha superat les 140.000 visites a Youtube. Es va filmar en dos dies: dijous i divendres de la setmana passada. I es va muntar en un de sol. “Volíem una cosa senzilla i efectiva”, explica Ignasi Termes, coordinador de continguts de la Via Catalana. Però la col·laboració desinteressada d'un nombrós estol de voluntaris i fins i tot d'empreses va permetre un muntatge complex i espectacular. Es necessitaven figurants i els avisos es van fer 24 hores abans del rodatge. Dijous passat gairebé 500 persones es van presentar a la platja d'Arenys de Mar a dos quarts de set del matí. La gravació aèria de les cadenes humanes que hi surten, de nord a sud, es va fer amb drones; uns helicòpters teledirigits que també agafaran imatges durant la Diada. L'objectiu de Danés era “potenciar la suma de gent anònima”, perquè “tots som petites anelles d'una cadena”. “I la millor manera de fer-ho era des de l'aire”, sosté. Després sí, hi ha un primer pla, i les mans que no arriben a enllaçar-se perquè a les Terres de l'Ebre hi falta una persona: “La importància de l'individu per fer una obra col·lectiva.”
Durant els últims mesos un nombrós equip ha treballat en altres espots que encara corren per la xarxa. Lluís Cabeza, que ha participat en l'elaboració de diversos vídeos promocionals, subratlla que ningú dels que han ajudat a fer-los ha cobrat ni un cèntim. “Fer realitat un somni és a les teves mans”, resa un dels espots que Cabeza va ajudar a elaborar. Per assolir-lo, els voluntaris de la Via Catalana també s'encadenen a Youtube.