“Si sabem oferir un producte genuí, la marca Barcelona és una oportunitat”
L'alcalde de Girona veu l'encaix turístic que pot tenir la ciutat aprofitant l'influx de la capital catalana i reforçant els seus símbols
La UdG elabora nou projectes ‘smart'
Girona veu Barcelona com un gran aliat en el camí turístic que vol recórrer la capital gironina per convertir-se en un referent turístic. Si fa unes setmanes l'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, proclamava “can fanga ha mort, visca Barcelona”, ahir el batlle convergent va desenvolupar aquesta idea a la mateixa capital catalana mostrant-se convençut que dels beneficis que pot comportar la marca Barcelona per la resta de ciutats catalanes.
Puigdemont considera que “cal veure Barcelona com un aliat perquè la marca Barcelona és una oportunitat si sabem oferir un producte genuí, amb personalitat pròpia i irrepetible, perquè és una marca mundial”. L'alcalde de Girona va posar en relleu la necessitat de potenciar l'anomenada Catalunya ciutats per generar complicitats per “evitar que ens passi com al futbol, on sembla que no pot anar més enllà de Barcelona i que la suma de marques i potencialitats del territori permeti treure'n profit”. L'alcalde convergent va agrair el tarannà de l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, per canviar el tarannà i les relacions amb la resta de municipis del país, però admetent la forta atracció que suposa la capital catalana per l'arribada de visitants al país. En aquesta mateixa línia, no té cap dubte que si les polítiques es vertebren a l'entorn de les potencialitats del territori, “farem una Catalunya més potent”.
Aposta per ‘smart city'
Precisament, l'aposta de Girona per ser un model d'assaig en matèria de ciutat intel·ligent té una clara vessant turística. Puigdemont va admetre que el concepte de smart city “ha de servir a Girona per potenciar el turisme cultural i fer parlar el nostre patrimoni i la nostra història”. En aquest punt, l'alcalde gironí va destacar el canvi cultural que s'ha fet en pocs anys en el concepte de smart city que “fa només quatre o cinc anys eren sensors per la ciutat i ara hem de fer que entri en totes les àrees i aplicar-ho en àmbits que no són tecnològics però on es pot aplicar la tecnologia”. A més, considera que les noves tecnologies també jugaran un paper clau “en una nova governabilitat que ha de facilitar i garantir més participació dels ciutadans en la cadena de presa de decisions.
Nou projectes de la UdG
Una de les novetats que va anunciar ahir l'alcalde Puigdemont va ser que des del màster de la càtedra de Girona, Smart City de la Universitat de Girona (UdG) està elaborant fins a nou projectes d'aplicació directa a la ciutat del concepte de ciutat intel·ligent. Aprofitant la celebració del primer màster en aquesta càtedra pionera en la matèria, les àrees del consistori van plantejar problemàtiques o projectes de millora que ara treballaran per a l'aplicació dels mecanismes de ciutat intel·ligent. L'alcalde de Girona va indicar que són projectes “molt concrets” i va apuntar que un d'ells mirarà de trobar solucions a la necessitat d'aparcament de Santa Eugènia. Aquests projectes estaran enllestits a final d'aquest mateix curs i poden obrir una línia de millora per la ciutat, ja que admet que la càtedra “aporta nous professionals, perquè l'administració va coixa en aquest àmbit perquè els tècnics no tenen els mitjans”.