CiU denuncia que Lleida queda marginada en el Pacte Nacional d'Infraestructures i l'aïlla del Camp de Tarragona
La federació nacionalista denuncia que el Pacte Nacional per les Infraestructures ni tant sols esmenti l'autovia Lleida-Montblanc, la Montblanc-Tàrrega-Cervera, o la Tàrrega-Balaguer-Alfarràs. El document tampoc preveu els túnels de la Bonaigua i Comiols, ni els accessos a l'aeroport d'Alguaire, la connexió amb l'Eix transversal, el tercer carril de l'A-2, o la carretera entre les Borges Blanques i la C-12. Pel que fa a l'Eix Pirinenc, tot i que el Govern preveu la millora de la carretera, no esmenta els túnels de Perves-Viu de Llevata i del Cantó.
El diputat de CiU a la Diputació de Lleida, Antoni Balasch, ha assegurat que el Pacte Nacional d'Infraestructures «deixa Lleida totalment aïllada sense connexió bona amb el Port de Tarragona, fonamental per Ponent». Balasch també ha lamentat que es vengui i es promocioni el nou aeroport de Lleida-Alguaire que s'inaugurarà el novembre i en canvi «no hi hagi comunicacions bones i àgils per arribar-hi».
El portaveu de CiU a l'ens provincial, Salvador Bordes, ha destacat el fet que tot i que el president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilbert, hagués signat i presentat el document de 13 propostes al Govern, «la Generalitat l'hagi ignorat». Bordes ha dit que CiU de Lleida espera que la Diputació de Tarragona «tampoc signi l'acord del Pacte Nacional de les Infraestructures perquè no deixa ben connectat el Camp de Tarragona amb les comarques d'interior de Catalunya».
CiU ha reiterat que a més, «cal que es faci efectiu el traspàs dels trens regionals que preveu l'Estatut». Convergència i Unió va impulsar fa un any una moció que acabar convertint-se en un grup de treball per preparar la posició unitària de la Diputació de Lleida davant el Pacte Nacional per les Infraestructures. Per això, ara el grup demana al govern provincial que respecti els acords d'aquest grup de treball i el torni a convocar per parlar del rebuig a la majoria de propostes.