Política

MIQUEL FORNS

ALCALDE DE SITGES

“En el model turístic hem de ser més competitius”

“El pla de qualitat turística definirà la línia de treball dels pròxims anys; el tindrem acabat i el començarem a implantar a mig mandat”

“La recuperació del mercat turístic internacional, britànic, francès i alemany, amb alt poder adquisitiu, ha tingut efectes molt positius en la facturació del comerç local de proximitat”

Obert al diàleg amb tothom.
Alcalde de Sitges des del 2011. Els resultats electorals l'han abocat al pacte de govern amb ERC. Amb només vuit regidors assegura que està obert a parlar amb tothom. Tant és així que vol portar el pla de mandat dissenyat per CiU i ERC al ple amb la voluntat de sumar el màxim consens possible. Des d'ara i fins a la tardor té la intenció de trobar-se amb tots els grups per intentar sumar esforços amb vista a l'últim trimestre. Diu que hi haurà tres moments importants a la tardor: la presentació del pla de mandat, les ordenances fiscals, i l'aprovació del pressupost, que ha de tornar a ser el resultat d'un procés participatiu.

El mandat comença amb un govern en minoria format per CiU i ERC, amb vuit regidors de 21. És un pacte que neix de la voluntat de col·laborar des del municipi en el procés sobiranista que ha encetat al país.

Quins són els projectes que necessitaran més complicitats?
Projectes com la reforma del ROM (reglament orgànic municipal), que ens agradaria consensuar; o les polítiques de promoció turística que, d'alguna manera, ja es consensuen amb el sector privat a través de l'Agència de Turisme de Sitges.
Quines són les prioritats del govern en aquest moment?
Aquestes primeres setmanes la prioritat és que la campanya turística torni a ser un èxit, sense oblidar les necessitats socials.
Ja han començat a treballar en la redacció del pla de mandat?
Sí. Volem que s'aprovi a la tardor. El presentarem al ple i volem tenir el màxim consens.
Vol dir que el pacte de govern entre CiU i ERC es convertirà en un document compartit amb la resta de grups de l'oposició?
Sí, sí... És exactament això.
Quins són els fonaments del pla de mandat?
Hi ha quatre eixos bàsics: l'àmbit de les persones –polítiques socials–, Promoció Econòmica i Ocupació, la cura de l'entorn, a través del pla de barris, que es desenvoluparà amb el mateix criteri de participació política i ciutadana... No es tracta només de fer voreres, sinó de trobar solucions a les necessitats socials, econòmiques i comercials de cada zona. Precisament, aquest mes de juliol aprovarem la comissió que s'ocuparà de la modificació del pla d'usos, que és el que regula l'activitat econòmica en cada barri del municipi, i això afecta també les terrasses i l'ocupació de la via pública. I, finalment, el pla de mandat definirà com donem suport al procés sobiranista.
En quin estat es troba el pla de qualitat turística?
S'està fent amb la participació de tots els agents turístics i la ciutadania perquè en aquest tema els interessos, moltes vegades, no són coincidents.
S'acabarà aquest mandat?
Jo estic segur que a mig mandat ja haurem començat a implantar-lo. Ens permetrà definir els interessos i prioritats i treballar per millorar la imatge i definir nous reptes, com la certificació Biosphere Responsible Tourism, que ara perseguim.
Quin paper té l'enoturisme del Penedès a Sitges?
A Sitges volem ser la porta d'entrada de l'enoturisme al Penedès interior. En aquest moment, som la segona destinació de Catalunya en turisme de congressos, i continuen treballant per trencar amb l'estacionalitat. És evident que l'oferta del vi ens afavoreix i enriqueix la nostra singularitat.
Hi ha un efecte rebot provocat pels grans esdeveniments de Barcelona...
Hi ha esdeveniments com el Congrés de Mòbils que generen a Sitges taxes d'ocupació molt altes. Al final, un congressista que arriba a l'aeroport del Prat triga el mateix a arribar a un hotel del centre de Barcelona que a Sitges. I nosaltres li podem oferir la singularitat d'una vila de petites dimensions, amb una gran riquesa artística i cultural, un paisatge peculiar i la vitalitat d'un municipi turístic. Per a nosaltres els grans esdeveniments de Barcelona són molt importants, però també és important tenir la capacitat de generar els nostres propis reclams. En el model turístic sempre hem de treballar per ser més competitius.
Com es tradueix l'impacte turístic en el comerç local?
Fem promoció del comerç de proximitat i evitar les fugues que hi ha en una comarca amb molta mobilitat comercial. Però la recuperació del mercat britànic, francès i alemany ha tingut un efecte molt positiu en el sector. El poder adquisitiu d'aquests mercats és més alt que el del mercat interior i això es nota en la facturació final.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia