Política

La bandera dels Estats Units oneja de nou a Cuba

El secretari d'Estat John Kerry arriba a Cuba en un viatge històric que posa fi a 54 anys de trencament de les relacions diplomàtiques entre els dos països

La bandera dels Estats Units ha tornat a onejar aquest divendres a l'Havana per primer cop en 54 anys, en la reobertura oficial de l'ambaixada nord-americana amb el secretari d'Estat John Kerry. Així, tres joves marines han hissat avui la bandera dels Estats Units a l'ambaixada en el Malecon de l' Havana, que ha rebut els tres militars retirats que l'havien arriada en 1961.

“Els convido en nom del president Obama i el poble nord-americà per complir el seu compromís presentant la bandera de barres i estrelles per a ser hissada”, els ha instat el secretari d'Estat nord-americà, John Kerry, en el seu discurs abans d'hissar la bandera.

La històrica cerimònia d'hissat de la bandera nord-americana a la capital cubana es produeix vuit mesos després de l'inici dels desgel entre els dos països que han estat enfrontats més de mig segle.

Aquesta és “una jornada per deixar de costat velles barreres i explorar noves possibilitats”, ha dit Kerry, que ha fet referència a moments clau en la difícil relació dels dos països.

A la cerimònia també hi han assistit la directora per als Estats Units de la Cancelleria de l'illa, Josefina Vidal, que va encapçalar les negociacions per restablir relacions juntament amb Roberta Jacobson, la secretària d'Estat adjunta dels Estats Units per a Amèrica Llatina.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia