Perquè hem de votar Sí
Per convertir Catalunya en el motor del sud d'Europa
Informes internacionals situen Barcelona i Catalunya com dos dels grans pols d'atracció del sud d'Europa
Un estat propi ens evitaria les travetes financeres i d'infraestructures espanyoles
El potencial de Catalunya com a país és extraordinari. Tots els estudis que s'han fet en els darrers anys a l'entorn de les regions europees amb més dinamisme han posat Catalunya en les primeres posicions. Els economistes catalans i les entitats que estudien les possibilitats econòmiques de la Catalunya estat coincideixen en què el Principat per les seves dimensions, pel seu dinamisme econòmica, per la seva capacitat d'innovació i per la seva vocació exportadora es pot convertir en un dels principals motors del sud d'Europa.
Els estudis actuals, alguns d'àmbit internacional, que avalen aquesta afirmació es basen en la capacitat que demostra Catalunya com a regió en el context europeu. L'Observatori Barcelona d'aquest any -ens integrat per l'Ajuntament de Barcelona i la Cambra de Comerç- recull els resultats de l'informe FDi Cities and Regions of the Future 2014/2015 de la prestigiosa revista fDi Magazine, la qual forma part del grup Financial Times. Segons aquest informe, Barcelona ocupa el setè lloc en la classificació de les ciutats europees amb millors perspectives de futur.
La ciutat comtal ha millorat la seva posició en la rànquing en quinze posicions respecte de l'any anterior i ha passat la mà per la cara a Berlín, Amsterdam, Edimburg o París.
A més a més, l'informe inclou per primer cop Barcelona en la classificació TOP 10 Major European Cities-Overall, només per darrere de Londres, Hèlsinki i Dublín.
Anant més enllà de la capital de Catalunya el document situa el Principat com a tercera regió més atractiva del sud d'Europa, per darrere de la Llombardia i la Toscana; i és la novena regió business friendly en el rànquing general de regions.
Aquest bon posicionament l'aconsegueixen Catalunya i Barcelona malgrat l'escanyament al qual l'Estat central manté Catalunya des del punt de vista econòmic i al boicot que s'exerceix des de Madrid envers infraestructures claus com el Corredor Mediterrani. Amb un Estat, Catalunya encapçalaria el rànquing i Barcelona encara milloraria la seva privilegiada situació.
Ja el 2013, la consultoria Ernst & Young situava Barcelona com la tercera ciutat europea més atractiva per invertir, només darrere de Londres i de París.
La marca: Barcelona-Catalunya
Després de l'èxit dels Jocs Olímpics de 1992, la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona van acostar posicions per aprofitar l'empenta que va significar la bona imatge que la ciutat comtal va projectar al món. Els anys 2012 i 2013, ambdues administracions van promocionar internacionalment la marca Barcelona-Catalunya. A partir de la celebració del “Mobile World Congress” a Barcelona, la ciutat ha apostat per convertir-se en un referent internacional de la telefonia mòbil. Ajuntament, Generalitat i govern central van crear la Fundació” Barcelona Mobile World Capital” per fomentar projectes relacionats amb la tecnologia mòbil, crear llocs de treball i impulsar l'economia amb inversions estrangeres. Mentrestant, la resta de demarcacions del país es promocionen com a destinació turística de primer nivell, sempre vinculant la seva imatge amb la de Catalunya.