El conductor de l'autocar accidentat a Bàscara es va adormir al volant
Els Mossos conclouen que el xòfer es va distreure per «fatiga, son o cansament»
Eren cap als volts de dos quarts de set del matí del dia 19 d'octubre, quan l'autocar, de dues plantes, va saltar la tanca de protecció de l'AP-7 i va quedar completament bolcat al voral de l'autopista, a l'altura de Bàscara. Al vehicle viatjaven 53 alumnes i sis monitors holandesos que anaven d'excursió a Calella. A conseqüència de la trompada, una jove de 16 anys va morir i vint persones més, entre alumnes i monitors, van resultar ferides. Entre els ferits, hi havia també el conductor del vehicle, un holandès de 60 anys. L'home va ser traslladat a l'hospital Josep Trueta i, després d'unes hores en observació, va rebre l'alta aquell mateix dia. Segons la versió que va explicar a la companyia propietària de l'autocar, el xòfer havia perdut el control del vehicle després de voler esquivar un objecte que se li havia interposat al mig de l'autopista. Després d'haver declarat davant els Mossos d'Esquadra, però, el conductor va quedar detingut per una falta per imprudència greu i, quan va passar a disposició judicial, el jutge li va elevar aquesta imputació fins a delicte d'homicidi imprudent. El conductor va quedar en llibertat provisional amb l'obligació de comparèixer cada quinze dies als jutjats o al consolat
L'atestat, que es va fer arribar el 24 de desembre al jutjat d'instrucció número 7 de Figueres, encarregat del cas, contradiu la versió del conductor. L'informe conclou que l'home es va adormir al volant, i que per això l'autocar va perdre el control. Els agents encarregats de la investigació es basen en les declaracions de diversos testimonis i en l'anàlisi de diversos factors, entre els quals hi ha el fet que no hi havia cap marca de frenada sobre la calçada o que el vehicle no intentés agafar el revolt de sortida de l'autopista i es dirigís contra la tanca de protecció.