Punt divers
CiU denuncia a Llers que el retard 'greu i preocupant' de les obres del TGV podria suposar la pèrdua de 120 MEUR
COMARQUES GIRONINES
El portaveu adjunt del grup parlamentari de CiU al Congrés, Pere Macias, ha qualificat de 'molt greu i preocupant' el retard en les obres del TGV provocat, segons ell, per 'la mala gestió del Ministeri de Foment'. Ho ha fet a Llers (Alt Empordà), al punt on 'actualment es pot veure i copsar sobre el terreny l'estat lamentable d'endarreriment que pateixen les obres'. Macias ha assegurat que el retard pot suposar una pèrdua de diner públic de 120 MEUR en dos anys. També ha recordat que l'empresa TP Ferro, responsable de la construcció de la connexió entre Figueres i Perpinyà, té la intenció 'cobrar, a partir de mitjans de febrer, el cànon corresponent a aquesta obra' encara que no hi circuli cap tren.
Segons ha expressat CiU en una nota de premsa, aquests treballs es cobraran encara que no circuli cap tren per la infraestructura fins el 2010 com a mínim 'perquè la resta de la via, l'execució de la qual correspon a Adif, no està construïda, ni en direcció nord ni en direcció sud.
'Concretament, això suposarà que durant els propers dos anys l'Estat llençarà un total de 120 MEUR de diner públic', assegura CiU. Macias ha alertat que aquests quantitat suposa la pèrdua de 5 MEUR cada mes i 60 MEUR cada any.
El diputat nacionalista al Parlament, Josep Rull, ha lamentat la 'gran quantitat de recursos públics, de primer ordre, que s'estan dilapidant per la incapacitat de gestió dels governs, central i autonòmic'. Rull ha posat exemples l'enfonsament del Moll Prat (220 MEUR), el Carmel (80 MEUR) i el lloguer de vaixells durant la sequera (43 MEUR). El diputat i Portaveu de CiU a la Comissió de Política Territorial del Parlament ha insistit en que 'fins hi tot la UE ha renyat oficialment a l'estat espanyol per l'extrema lentitud en l'execució d'obra pública'.
Per la seva banda, el també diputat de CiU al Parlament i alcalde de Figueres, Santi Vila, ha corroborat les paraules de Macias i Rull i ha explicat la 'incertesa' que pateix la comarca de l'Alt Empordà i, sobre tot, la seva capital, Figueres, per la 'manca de concreció del govern' en tres temes cabdals en les obres del TAV com són la connexió amb la xarxa d'ample de via internacional, la connexió amb la línia convencional de ferrocarril i la construcció de l'estació de Figueres, de la que, tot just ara, s'està redactant el projecte. 'Tot això fa augmentar l'escepticisme i la desconfiança de la gent envers els governs espanyol i català', ha conclòs.
Segons ha expressat CiU en una nota de premsa, aquests treballs es cobraran encara que no circuli cap tren per la infraestructura fins el 2010 com a mínim 'perquè la resta de la via, l'execució de la qual correspon a Adif, no està construïda, ni en direcció nord ni en direcció sud.
'Concretament, això suposarà que durant els propers dos anys l'Estat llençarà un total de 120 MEUR de diner públic', assegura CiU. Macias ha alertat que aquests quantitat suposa la pèrdua de 5 MEUR cada mes i 60 MEUR cada any.
El diputat nacionalista al Parlament, Josep Rull, ha lamentat la 'gran quantitat de recursos públics, de primer ordre, que s'estan dilapidant per la incapacitat de gestió dels governs, central i autonòmic'. Rull ha posat exemples l'enfonsament del Moll Prat (220 MEUR), el Carmel (80 MEUR) i el lloguer de vaixells durant la sequera (43 MEUR). El diputat i Portaveu de CiU a la Comissió de Política Territorial del Parlament ha insistit en que 'fins hi tot la UE ha renyat oficialment a l'estat espanyol per l'extrema lentitud en l'execució d'obra pública'.
Per la seva banda, el també diputat de CiU al Parlament i alcalde de Figueres, Santi Vila, ha corroborat les paraules de Macias i Rull i ha explicat la 'incertesa' que pateix la comarca de l'Alt Empordà i, sobre tot, la seva capital, Figueres, per la 'manca de concreció del govern' en tres temes cabdals en les obres del TAV com són la connexió amb la xarxa d'ample de via internacional, la connexió amb la línia convencional de ferrocarril i la construcció de l'estació de Figueres, de la que, tot just ara, s'està redactant el projecte. 'Tot això fa augmentar l'escepticisme i la desconfiança de la gent envers els governs espanyol i català', ha conclòs.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.